9 geniale gæsteoptrædener

Kender du det der, når en irriterende ven dukker helt uanmeldt op? Det her er på ingen måde det samme.

9 geniale gæsteoptrædener
  da-D...

Hollywoods cop-par numero uno er uden tvivl Mel Gibson og Danny Glover kendt fra Dødbringede Våben-filmene (læs mere her:). Derfor tøver vi ikke med at kåre scenen, hvor Mel Gibson under et bankrøveri løber ind i Danny Glover og undrer sig over, hvor det er, han har set ham før, som filmens højdepunkt. Og da Danny Glover på vej væk udbryder: "I'm getting to old for this shit". (Danny Glovers velkendte replik fraDødbringende Våben-filmene) sidder man tilbage i sofaen med et kæmpe smil fra øre til øre.

9 geniale gæsteoptrædener
f...

Det er vist ingen hemmelighed, at vi her på redaktionen er svært begejstrede for komiker-geniet Bill Murray. Murray, der er mest kendt for sin tørre og underspillede humor (og selvfølgelig sin legendariske rolle i Ghost Busters), har en mindre gæsteoptræden, der løfter den ellers udmærkede Zombieland op på et endnu højere niveau. Vi vil ikke afsløre for meget for dem, der endu ikke har set den. Men vi kan vist hurtigt blive enige om, at filmen sagtens kunne ha' plads til Bill Murray fra start til slut.

9 geniale gæsteoptrædener
f...

Før Charlie Sheen blev helt vanvittig, var han rent faktisk en sjov herre på det hvide lærred. I Hot Shots! 2, som er enaf de sjovere spoof-film, karikerer folkene bag en berømt flodscene fra Francis Ford Coppolas mesterværk Dommedag Nu, der har Charlie Sheens far, Martin Sheen i den bærende hovedrolle. Derfor er det ekstra sjovt, da senior og junior sejler forbi hinanden, rejser sig op og samstemmigt udbryder: "I loved you in Wall Street": En Oliver Stone film, hvor Martin Sheen spillede Charlie Sheens far i filmen.

9 geniale gæsteoptrædener
f...

Manden er intet mindre end et internetfænomen. Men før hele verden gik amok i at citere Chuck Norris-facts, valgte instruktør Rawson Marshall Thurber at give ham en lille, men fed cameo-rolle, i Dodgeball som dommer i Høvdingebold-turneringen. Og når Chuck Norris vender tommelfingeren op, betyder det naturligvis, at du har præsteret, som du skulle. Havde tommelfingeren derimod vendt ned, havde du ikke kunnet sidde der og læse denne tekst.

9 geniale gæsteoptrædener
f...

Imponerende. Og essentiel for Tom Cruises videre karriere. Sådan kan Cruises rolle som den usympatiske, bandende og behårede film-mogul Les Grossman beskrives. For inden Tropic Thunder var det lykkedes Cruise at gøre sig selv til grin i Oprah, latterliggøre folk med depressioner og i det hele taget råbe lidt for højt om sin religion Scientologi. Det resulterede i, at Tom Cruise blev fyret af Paramount Pictures og at publikum vendte ham ryggen, hvilket man så med Lions ForLambs og især Mission Impossible 3, der omsatte for meget mindre end ellers forventet.

Derfor var det vigtigt for Tom Cruise at vende tilbage til det hvide lærred i en ny udgave, og som vi aldrig havde set ham i før. Og det må man sige, at han gjorde til UG.

9 geniale gæsteoptrædener
  da-D...

Tak til Quentin Tarantino og Christopher Walken for filmhistoriens måske fedeste monolog. I et flashback ser vi en ung Butch (som i voksenudgaven bliver spillet af Bruce Willis), der får besøg af sin afdøde fars ven fra krigen i form af Christopher Walken. Han har nemlig lovet at overlevere et ur til den unge dreng. I fire gyldne minutter får vi historien, om alt det uret har været igennem, fortalt med så stor en indlevelse, at Christopher Walken fortjente en Oscar for bedste birolle.

9 geniale gæsteoptrædener
f...

Er du Adam Sandler-fan, har du nok fanget, at Kevin James (ham den tykke, der spiller hovedrollen i den geniale tv-serie Kongen Af Queens) og Sandler er gode venner i virkeligheden. De har spillet overfor hinanden i adskillige spillefilm som for eksempel I Now Pronounce You Chuck &Larry fra 2007 og Grown Ups fra 2010. Men faktisk har Adam Sandler haft en lille, men ikke desto mindre uforglemmelig gæsteoptræden, i Kongen Af Queens. Det skete i niende sæson afsnit ni, da han spillede rollen som den engang så vilde Jeff "The Beast" Sussman. Da Kevin James karakter Doug Heffernan mødes med Jeff til en skole-genforening, er der ikke meget "beast" over en kedelig og stille Jeff, der i den grad er blevet steriliseret af sin chef, der er skoleinspektør på skolen. Men det ændrer Doug altsammen på med en pep-talk på. Og så bryder helvede ellers løs. Episk

9 geniale gæsteoptrædener
f...

Indrømmet. Mike Tyson er ikke verdens bedste skuespiller. Men nøj, hvor gør han det godt i Tømmermænd I Vegas. Da filmens tre venner vågner op efter en meget våd polterabend-nat, uden brudgom og med en tiger på badeværelset, skulle man tro, at det ikke kunne blive meget værre. Men det kan det. For tigeren tilhører ingen ringere end selveste Mike Tyson. Og første gang vi stifter bekendtskab med Iron-Mike sidder han bag et flygel og maltrakterer Phil Collins' "In The Air Tonight". Og slutter så lige af med at knockoute Alan.

9 geniale gæsteoptrædener
margin-bottom: 0cm; font-weight: normal; line-height: ...

Det er efterhånden ingen hemmelighed, at Johnny Depp lod sig kraftigt inspirere af Rolling Stones-guitaristen Keith Richards, da han sagde ja til at spille rollen som Captain Jack Sparrow. Derfor var mange spændte på at se tredje del af Pirates Of The Caribbean, Ved Verdens Ende, hvor Keith Richards havde en mindre, men mindeværdig, rolle som ingen ringere end Jack Sparrows far, Teague Sparrow. Keith Richards hærgede ansigt sørgede helt automatisk for, at han passede perfekt ind i rollen som garvet pirat.