© H2O

H2O er tilbage med knivskarpe 80'er vibes

Ja, og klip-klapperen har også fået en retro-overhaling

30. november 2017 af Mikkel Møller Vermeulen

Det velkendte danske sportsmærke H2O har op igennem de sidste årtier været synonym med blandt andet håndboldspillere og afslappet feriehygge, men i løbet af de seneste to år, er de også slået igennem med deres mere modeorienterede lifestyle kollektioner. 

Succesen må tilskrives lige dele nostalgi fra 80'er og 90'er børn, og skarpe øjne fra design-teamet.

Og nu er der netop lanceret en ny kollektion, der henter stemningen fra sommerferie-danmark.


Lookbook’ens stemninger fokuserer på hygge, danskhed, men også seksuelle undertoner, der tilsammen indkapsler det danske mærkes historie. 

“Lookbook’en tager fat i nogle vigtige ting ved det, at være dansker, men også nogle af de ting, der kendetegner H2O i et historisk perspektiv. Der er referencer til danskhed i 80’erne. En tid med glæde og åbenhed. Vi har taget udgangspunkt i netop sommerhuset for også at skabe den her danske ting med hyggestemning. Og så er der også plads til en snært af seksuelle undertoner - noget H2O var meget kendte for på photoshoots i 80’erne og 90’erne”, fortæller Steffen Larsen fra S.T. VALENTIN, der sammen med Nikolaj Valentin tager del i det kreative univers omkring H2O. 

Kollektionen tager udgangspunkt i klassikerne og inkluderer flere statement t-shirts, hoodies og crewnecks med det klassiske trefarvede logo og det danske flag broderet på, ligesom den også inkluderer flere elementer i fleece - en tendens, der for alvor har trendet i modebilledet igennem de senere sæsoner og fortsat vil gøre det fremadrettet. Kollektionen byder også på nyfortolkninger af fund fra H2O-arkiverne, hvilket blandt andet kommer til udtryk ved designet af en rød fleece hoodie og en half-zip i sweatshirt format.

H2O pre-spring 2018

Kollektionen er ude nu, hos udvalgte forhandlere. 

Se herreudvalget her

Måske er du interesseret i...

Hvad synes kvinderne?

Mest læste