De 5 vildeste hyperbiler som du kan bestille lige nu
Der findes mange vilde biler derude, men der er en håndfuld, som, udover at være superbiler, skiller sig så meget ud, at de ryger i kategorien hyperbiler. Biler som er skabt til at køre stærkt, men også er æstetisk smukke at hvile øjet på. Enten i form af smukt eller aggressivt design. Vores eneste anke er, at vi vil aldrig nogensinde få mulighed for at eje en af disse biler.
Koenigsegg har netop præsenteret det færdigudviklede hybridmonster, som de sindssyge svenskere har arbejdet på de seneste år.
Resultatet er Regera, hvor det er meningen, at man skal kunne bruge den på bane og i dagligdagen. Det er i hvert fald lidt af et statement for en bil, som har omkring 1.500 hk og render fra 0-300 km/t på 10,9 sek(!)
Hvis det bliver lidt lunt, så kan du afmontere toppen og smide den i "bagagerummet" i fronten.
Koenigsegg er meget stolte over deres automatiserede døre og motorhjelme. Faktisk så meget, at du kan trykke på én knap på nøglen, og så løfter det hele sig i en smuk glidende bevægelse. Tryk igen, og så glider det elegant og lydløst på plads.
Måske en smule praktisk, men nok mest for show.
En smule forskel på Fiat Punto og Regera.
Paganien er døbt efter Benny Caiola, som var en nær ven af Pagani-familien og den aller første kunde.
Benny døde desværre i 2010, så han kan ikke engang få en tur i bilen, som er opkaldt efter ham.
Pagani er selvfølgelig meget sparsomme med præstationerne, men den oprindelige Huayra klarer 0-100 km/t på 3,4 sek., mens topfarten er på 370 km/t, så mon ikke BC ligger på den anden side af det?
Så er det svært at lave et mere gennemført gearskifte.
Den nye Lamborghini Centenario er lige blevet præsenteret i Geneve, og de italienske bilbyggere siger selv, at det skulle være den vildeste Lamborghini til dato.
Den skal den vel egentlig også være, når den skal markere 100-året for Lamborghinis grundlæggers, Ferrucio Laborghini, fødsel.
Selvom bilen vil gøre sig rigtig godt på en bane, så har man alligevel fundet plads til alverdens bekvemmeligheder i kabinen. Derudover er der også to kameraer, som du kan bruge til at optage din kørsel. Eller alle de misundelige blikke, som du vil møde på din vej.
Kongen over dem alle? Vi ved faktisk ikke endnu, hvor hurtigt Chiron vil sprinte. Men med 1.500 hk, fire turboer + en ekstra to-trins turbolader, så burde der være kræfter nok til at være verdens hurtigste bil. Den er begrænset til 420 km/t.
Ja ja, vi ved godt, at du kan bestille diverse tunede biler, som er endnu hurtigere, men de er ikke ligefrem en serieproduceret bil, vel?
Intet siger fart, som et speedometer, der render til 500 km/t. Meeen, men ikke den når grænsen omkring 450 km/t uden begrænsning? De har Bugatti selv hintet ret lidt i mod.
Komponenterne i kabinen kan koste det samme, som en ny mikrobil.
Lad dig ikke snyde af, at navnet er Concept One. Bilen er faktisk bygget i flere eksemplarer. Og der er her tale om den første 100 % elektriske hyperbil.
Hvis man omregner elektriciteten til hestekræfter, så lander vi på 1.088. Det er nok til at skyde Rimac afsted fra 0-100 km/t på 2,6 sek.
0-200 km/t er overstået på kun 6,2 sekunder.