© iStock

19 stykker 'superfoods' der giver din stådreng et nyt liv

Og det er nødvendigvis ikke (kun) grøntsager.

29. september 2017 af Anders W. Vorup


Nu er det med at spidse ører eller tage dine læsebriller på alt efter, hvorvidt mor stadig læser op for dig eller ej. Der findes nogle magiske fødevarer, der kan hæve dit lagengymnastiksniveau fra godt til legendarisk.

Ifølge Charlie Turner og Lee Foster, der er ejere af Neat Nutrition, findes der forskellige naturlige fødevarer, som kan give dig og din bedste ven et enormt boost.

Her får du hele 19 af slagsen:

1. Mørk chokolade

Ja, det er ikke engang løgn. Den lækre, lille snack viser sig at være meget mere brugbar end først antaget. For det første øger mørk chokolade dit niveau af serotonin og dopamin, hvilket er de to stoffer, som får dig til at føle dig mere glad, mere sexet og mere i stemning.

Derudover øger det også blodtilførslen ved at få blodkarrene til at slappe af, hvilket er essentielt for en endnu hårdere stådreng. En stådreng, som både du og den langhårede har brug for. 

2. Nødder

Endnu en snack, der er bedre end først antaget. Mandler, paranødder, valnødder og jordnødder er alle gode for din sexlyst og går direkte efter at slå impotens ihjel. Det skyldes, at de alle indeholder hormonregulerende stoffer.

3. Hvidløg

Den er selvfølgelig umenneskelig grum for din ånde, og du har med garanti behov for et arsenal af Stimorol-tyggegummi, men det er en lille pris at betale for en velvoksen penis.

Hvidløg indeholder en stor mængde af stoffet allicin, hvilket har tonsvis af sunde fordele. Det vigtigste i den her sammenhæng er dog, at det øger blodets kredsløb, hvilket igen er godt for din erigerede lillemand.

4. Broccoli og selleri

Den her lyder måske lidt kedelig, men den er trods alt stadig på listen, så spis du bare op. Selleri indeholder en god portion af hormonet androstenon, hvilket findes i sved og desuden også tænder kvinder (af en eller anden årsag).

Broccolien hjælper til med at fjerne overskydende østrogen, hvilket du selvfølgelig allerede ved er det kvindelige kønshormon. Ved at fjerne østrogen vil dit testosteronniveau skære endnu mere igennem og derved skyde din sexlyst i vejret.

5. Fisk

Fisk indeholder store mængder af B-vitamin, der er virkelig, virkelig godt for din penis. B3-vitamin står for anaerob metabolisme, hvilket - igen igen - øger blodgennemstrømningen.

Er du derimod ikke så meget til fisk, kan fiskeolie anbefales. Vitaminerne har samme effekt, uanset hvordan de bliver indtaget.

6. Valleprotein

Din protein-shake er essentiel for din testosteronproduktion, hvilket selvfølgelig betyder, at du fremadrettet altid skal have en protein-shake med mørk chokolade stående nær sengen. Morgen, middag og aften, og så forsvinder begrebet ’slap’.

7. Havregryn

Ifølge en undersøgelse fra San Fransisco Institute for Advanced Study of Human Sexuality havde mænd, der inkluderede havregryn i deres daglige måltid i 8 uger, et langt større sexdrive sammenlignet med mænd, der ikke inkluderede havregryn.

Hvorfor? Havregryn indeholder ting, der øger dit testosteronniveau, hvilket samtidig også øger din sexlyst. Du er en macho-mand!

8. Bøf

Og vi kunne ikke være mere lykkelige. Bøf smager fantastisk (for det meste), og det viser sig også, at det røde kød indeholder jern og protein, hvilket er vigtigt for dit energiniveau og udholdenhed.

Vi ved jo godt, at sex ikke er særlig sjovt for modparten, hvis du bare er slap og træt. Du kan derfor snildt overtale kæresten til at smutte forbi slagteren fremadrettet. Nemt!

9. Asparges

Den lille grøntsag indeholder B-vitamin, der er essentiel for blodcirkulationen, og som du nok kan regne ud efterhånden, er blodcirkulationen godt for dit vigtigste redskab.

Du skal dog være opmærksom på, at asparges får dit tis til at lugte, men det er altså også en lille pris at betale for jernhårde timer under dynen.

10. Chiliflager

Takket være capsaicin bruger du snart chiliflager i al din mad. Capsaicin er det stof, der gør chilien stærk, men samtidig også øger blodets flow, din puls og frigiver endorfiner. BONUS!

11. Banan

Bananer indeholder B-vitamin, kalium og et enzym, der øger vores produktion af testosteron. Og en forøgelse af dit testosteronniveau øger dit sexdrive, mens B-vitaminen gør dig mere udholdende. En god kombination, hvis du spørger os.

12. Champagne

Du ved udmærket godt, at alkohol gør dig liderlig. Minusset ved alkohol er bare, at det også kan give dig whisky-diller. En diller, konen ikke har behov for at prøve.

Men den kan du komme udenom, hvis du drikker champagne. Kulsyren fra boblerne gør nemlig, at du kan mærke effekten hurtigere og derved ikke behøver at drikke så meget. Så kom lige i gang med at poppe nogle bobler.

13. Avokado

Aztekerne betragtede i sin tid avokadoen som et afrodisiaka, da det fra naturens side allerede er formet som en kvinde med former. Og ifølge Barbara Klein, en ernæringsekspert fra University of Illinois, er det ikke helt forkert.

Avokadoen indeholder en stor portion E-vitamin, hvilket gør underværker for dit sexliv. E-vitamin er dit ungdomsstof, der sikrer et ungdommeligt vigør og energiniveau. Derudover er det også en sund fedtkilde til dig, der bruger meget tid i fitnesscenteret.

14. Vand

Der er en årsag til, at du har den ekstreme lyst til at drikke vand, hvis du lige har løbet 10 kilometer eller spillet 90 minutters fodboldkamp. Vores kroppe består af så meget vand, at vi simpelthen ikke fungerer uden vand.

Hvis din krop ikke får nok væske, vil den dehydrere. Du vil blive sløv, hænge med mulen og måske besvime. Det gælder også for din penis…

15. Granatæble

Udover at være endnu et historisk symbol på fertilitet og romantik, er granatæblet også med til at styre dit testosteron- og kortisolniveau. Kortisolniveauet sænkes, mens testosteronniveauet hæves, hvilket direkte oversat betyder: mindre stress, mere liderlig.

16. Honning

Den gyldne substans indeholder et mineral kaldet Boron, hvilket regulerer dit mandlige testosteron- og kvindelige østrogenniveau. Hvis dit østrogenniveau er højere end dit testosteronniveau, virker Lille-Per altså ikke. Den situation skal vi jo helst ikke ud i, vel?

Derudover smager det bare pissegodt.

17. Jordbær

Jordbær indeholder C-vitamin, og så vi er tilbage til den cirkulations-ting – igen, igen og igen. Det er dog vejen frem. Jo bedre blodcirkulation, jo bedre stådreng. Og så er de svenske piger især vilde med de røde ’jordgubbar’.

18. Æg

Æg har et utrolig højt indhold af B5- og B6-vitamin, hvor begge vitaminer nedsætter stress og holder hormonbalancen i top. Og hvis der er noget, der ’cockblocker’ dig, er det i den grad stress.

Derudover indeholder æg også en stor portion kolesterol, hvilket giver dig et pænt testosteron-boost. Og du må efterhånden kende smøren…

19. Maca

Ja, det er en plante, der gror i Andesbjergene, og der kommer du nok ikke lige forbi foreløbig. Men heldigvis for dig og mig fås den også i pulverform på nettet. Den er kendt for at øge fertilitet og liderlighed. Pulveret skulle dog smage helt forfærdeligt, så du skal nok blande det op med noget andet lækkert. 

Mon ikke du kan sammensætte en tre-retters, hvor samtlige ingredienser er i brug?

Måske er du interesseret i...

Hvad synes kvinderne?

Mest læste