11 røvgode råd - om træning

Hvad sker der, når M! beder læserne om at øse ud af deres bedste råd i ti forskellige kategorier? Så få du det tætteste, du kommer på en sand mandebibel. Amen!

31. oktober 2017 af Mads Demant Knudsen

Artiklen blev bragt i M! magasinet nr. 209, april 2015

Det er dæleme ikke altid en nem verden at leve i. Kvinder, penge, påklædning og sex kan få enhver mand til at ligge søvnløs om natten og hive halvdelen af manken af i ren frustration. Men heldigvis findes der en masse mennesker, der har fuldstændig styr på en eller flere af de ting. Jer! Vi har bedt jer dele ud af jeres guldkorn i ti forskellige kategorier, så I kan hjælpe alle de andre læsere, der måske ikke lige har fod på scorereplikken eller døjer med overtræk på Pondus-kontoen den femte i hver måned. Her er 100 geniale råd: Fra alle jer til alle jer.

1. Gør, hvad der er bedst for dig. Ingen er nemlig ens. Husk, at 60% af din træning er kost. For at blive stor, så kør med få repetitioner og mange kilo. For at blive markeret og for at øge din udholdenhed skal du køre få kilo og mange repetitioner. Det handler ikke altid om, hvor mange kilo du kan løfte. Jo mere udholdenhed du har, jo mere udholdenhed har du i sengen.


2. Jeg træner selv tre gange om ugen med håndbold, og jeg løber og styrketræner derudover. Mit råd er, at du skal træne med andre, så I er fælles om at presse hinanden til at blive ved. Det er også vigtigt at spise varieret. Træn med en makker og spis sundt.


3. Gå mere op i at udføre øvelserne rigtigt end i at gå op i vægt. Hvis en gut bænker 150 kilo otte gange, fordi han kun laver øvelsen halvt, hvem er så til grin? Dig, fordi du laver øvelsen rigtigt med lavere vægt, eller ham, der tror han er bomstærk, men reelt set ikke laver en eneste rigtig gentagelse?
4. Løb en tur i det midtjyske, og tænk så på de der ulve fra sidste år. Det kan være, de også har fået et par kuld unger, og at ungerne sikkert også er sultne.


5. Træn hårdt, men intensivt. Du skal ikke træne mere end en time om dagen. Og så skal du spise sundt.


6. Det handler om at komme ind i en god rytme. Og du kan med fordel se, om du ikke kan få slæbt en fast træningsmakker med derind. Det forpligter.
7. Du når ikke dit mål på en måned, så vær tålmodig.


8. Ikke for store muskler. De skal være markerede. Og lad nu være med at blære dig med det; pigen skal helst bemærke dem, uden du siger det.


9. De tre gyldne råd: 1) Start altid træningen med cardio som opvarmning. 2) Spis nok af det rigtige. 3) Don't skip leg-day.
10. Just do it! Du skal ikke bare snakke om det. Tag ud og løb eller smut ned i træningscentret. Man behøver ikke slå rekorder hver gang, men bare du laver noget fysisk, så er det 100 gange bedre end bare at sidde på sin flade røv derhjemme.


11. Træn for egen vinding og underholdnings skyld. Og kombiner det med fysisk teknik og kropsforståelse som for eksempel en sportsgren, da det vil give langt større indsigt i din egen fysiske kunnen og derved åbne op for nye mål og nye glæder.

Måske er du interesseret i...

Hvad synes kvinderne?

Mest læste