© Trimark Pictures

Hvis du ikke kan opbygge muskelmasse så prøv dette old school Arnold Schwarzenegger-trick

En gammel teknik var angiveligt en af årsagerne til, at Arnie fik de guns, han fik.

22. oktober 2016 af Redaktionen

Arnold Schwarzenegger, manden med den tykke, tysk-engelske accent og de store bøffer, gjorde ikke, som de fleste andre trænings-noobs gør i dag (læs: et par push-ups og så lige tage en selfie i spejlet). Nej, det var blod, sved og tårer, og han kom i hvert fald ikke sovende til sin succes.

Arnie trænede noget, der hedder ”volume training (mængde-træning, red.)”. En træningsform, hvor du prøver på at udmatte musklerne og opnå et såkaldt ’pump’ – et slangudtryk, der bliver brugt blandt bodybuildere, hvor musklerne bliver opsvulmet af blod – ved at tage et moderat eller højt antal gentagelser i flere sets.

Men hvor det at tage et højt antal gentagelser i sin træning hjalp Arnie med at opbygge sin berømte fysik, siger en af Schwarzeneggers mest famøse fans, bodybuilderen og fitness-instruktøren Cory Gregory, at det er noget, mange folk i disse dage negligerer.

A photo posted by cory gregory (@corygfitness) on

I et interview med fitness-sitet Barbell Shrugged siger han, at folk ikke arbejder hårdt nok til at tvinge musklerne til at gro, da de blot holder sig til tre sets med otte til 10 gentagelser. Gregory insisterer nemlig på, at ”volume training” er den bedste måde at stresse musklerne på.

- For mig er det ”volume training” og supersets. Da jeg først mødte Arnold, sagde jeg: ”Vi bliver nødt til at ændre folks viden og få dem tilbage til de gamle dyder". Flere folk ved ikke engang, hvad et superset er. Det brænder mig op indvendigt. Du bliver nødt til at stresse kroppen, hvis du gerne vil blive stor, siger han til Barbell Shrugged.

Så ja, hvis du gerne vil vokse, bør du tilføje gentagelser til dit træningsprogram. Du bliver nødt til at lave mange gentagelser med medium eller lette vægte med masser af sets og korte hvileperioder for at bevare den høje intensitet.

Hvis du vil gøre din træning endnu mere intens, kan du fyre et par drop sets eller et superset ind i dit program, hvor du laver to forskellige øvelser – en lige efter den anden.

Måske er du interesseret i...

Hvad synes kvinderne?

Mest læste