Test på 10 minutter hvor stærke dine mavemuskler er

Denne simple canadiske crunchtest viser, om din mavetræning bærer frugt

9. juli 2016 af Aktiv Træning

Det er en god idé jævnligt at teste formen. Mange, der styrketræner, nøjes med at kigge efter synlige resultater i spejlet, men på den måde kan der gå mange uger, før de belønnes for deres indsats.

Sådan tester du din core-styrke

Benytter du dig i stedet af tests, får du flere succesoplevelser, der gavner motivationen. For at teste styrken i kropskernen/coremusklerne kan du fx prøve kræfter med den canadiske crunchtest, som vi beskriver nedenfor.

Det eneste, testen kræver, er noget blødt at ligge på, et par strimler tape og et eller andet, der kan slå med 40 taktslag pr. minut. Brug fx et metronom fra, www.metronomeonline.com

Testen går ud på at lave mavebøjninger i det forholdsvis høje tempo, som 40 BPM er. Når du sakker bagud, slutter testen. Kan du nå at lave 50 mavebøjninger, er du i god form.

Læs også: Disse øvelser giver dig mest styrke 

Crunch-test:

1) Læg dig med bøjede ben og hænderne ned langs siden. Placér et stykke tape 8 cm foran dine fingre.

2) Testen går ud på, at du skal op, røre tapen og ned igen, så din ryg rammer gulvet samtidig med næste taktslag. Bliv ved, så længe du holder takten. 


Læs også: Sådan får du en krop som en atlet

Måske er du interesseret i...

Hvad synes kvinderne?

Mest læste