Underholdning

16 kreative reklameidéer

Reklamekampagner behøver at ikke være dyre, hvis man har en idé, der er god nok

16 kreative reklameidéer
M!
Af M! 7. maj 2011
3003860

Tandforsikring
Bowlinghal + tandforsikring + en simpel, men god idé = Virkelig effektiv reklame.

3003865

Superman Returns
Strategisk placerede plakater på lygtepæle gjorde opmærksom på, at ‘Superman Returns’ havde premiere i 2006.

3003866

I.C.U.
Nogle glasdøre og nogle store klistermærker. Mere skulle der ikke til for at lave en genial kampagne for pudsemidlet I.C.U. i Sydafrika.

3003867

Oldtimer
Den østrigske motorvejskæde Oldtimer gør på om ikke elegant så effektiv vis opmærksom på deres ‘spis hvad du kan’-tilbud.

3003868

Fitness Company
Denne fitnesskæde brugte subwayvogne i New York og lidt fantasi til at gøre opmærksom på sig selv.

3003869

Yoga-skole
Simpelt, genialt og billigt. En yogaskole i Hong Kong bruger sugerør til at reklamere for sig selv.

3003861

3003870

Mr. Clean
Fodgængerovergange kan også bruges i guerilla-markedføring – som her i en kampagne for rengøringsmidlet Mr. Clean.

3003871

3M
3M er meget selvsikre, når det kommer til deres pansrede glas…

3003872

Kung Fu Panda
Den animerede ‘Kung Fu Panda’ brugte klassiske filmplakater – med et twist.

3003873

National Treasure
Filmen ‘National Treasure’ blev også markedsført på utraditionel vis.

3003874

Discovery Channel
Discovery Channel reklamerede for deres temauge om hajer ved at lægge afbidte surfboards på udvalgte strande.
Sopranos
Tv-selskabet HBO gjorde opmærksom på en ny sæson af serien ‘The Sopranos’ på denne lidt makabre, men umådeligt fantasifulde måde.

3003875

Mini
Den nye Mini blev lanceret med en række kreative tiltag – bl.a. dette, der sælger budskabet, at Mini’er er lidt sjovere end andre biler.

3003862

IWC
En smart busreklame for IWC-ure i Berlin.

3003863

Folgers Coffee
I New York brugte Folgers Coffee kloakdæksler på denne fiffige måde. Teksten under koppen lyder “Hey, City That Never Sleeps! Wake up!”

3003864

Slim Fast
Denne reklamekampagne fra slankemidlet Slim Fast beviser, at kreativ markedsføring kan udføres på et selv meget skrabet budget.

Person med sjælden lidelse, der forhindrer dem i at føle smerte, forklarer hvorfor det har gjort dem paranoide

Læs også: Person med sjælden lidelse, der forhindrer dem i at føle smerte, forklarer hvorfor det har gjort dem paranoide

Sådan laver man toiletvin

Læs også: Sådan laver man toiletvin

Underholdning

Se flere artikler