Underholdning
7 personer som udnyttede et smuthul på det groveste
Har du nogensinde oplevet, at sodavandsautomaten spyttede to colaer ud? Og har du nogensinde sluppet afsted med mere bland-selv slik end du betalte for? Det er vand ved siden af disse masterminds, som fandt et smuthul – og udnyttede det på det groveste.
Der er nu ikke noget som freebies. Små ting, som man på en eller anden måde får noget gratis i hatten. Det er selvfølgelig forkert at stjæle, men tænk bare lige, hvis en procedurefejl gør, at man får noget gratis.
Der findes – næsten – ikke noget bedre.
På Reddit har en bruger spurgt: “Hvor fandt du et smuthul – og udnyttede det af helvede til?”. Altså hvor man kan udnytte en virksomheds fejl til sin egen fordel.
Vi vil dog ikke opfordre til, at man gør det, da det selvfølgelig koster virksomheden penge og altså slet ikke er ok. Men nogle af de indsendte historier er simpelthen alt for grineren.
“Jeg fik en flyer en dag, hvor der blev reklameret for familiepizzaer på enkelte ugedage. Man skulle bruge en kode, som ville virke i en måned. Her tre år senere bruger jeg stadig koden. Det virker kun i min lokale afdeling af pizzakæden, men jeg har redet det pizzatog for hårdt!” – Solias
“Jeg fandt en tyggegummimaskine, hvor jeg opdagede, at hvis jeg drejede rigtigt langsomt på håndtaget, så ville der poppe et stykke tyggegummi ud. Så skulle jeg bare drejede håndtaget tilbage igen og gentage. Efter at jeg havde fået 20 store stykker tyggegummi, så stoppede jeg, da jeg fandt ud af, at jeg egentlig ikke ville æde så meget tyggegummi.” – Kifenstein
“For cirka fem år siden var jeg sælger i en mobilforretning. Hver gang der udkom en ny smartphone, så ville teleselskabet sende os en demomodel med en demoabonnement. Det abonnement havde altid fri tale, fri sms og fri data og ville blive deaktiveret efter 2-3 måneder. Det var for at vi kunne vise kunderne alle telefonens funktioner.
Engang fik vi et demoabonnement, som ikke udløb efter 2-3 måneder. Min manager dengang sagde, at jeg skulle bruge den som min arbejdstelefon. Jeg gad ikke at gå rundt med to telefoner, så jeg droppede mit eget abonnement og brugte demoen som min private linje. Et år går, og min manager flytter til en anden afdeling og vi får en ny manager. Den nye manager ved ikke noget om mit abonnement.
Jeg skifter job seks måneder senere og tager abonnementet med mig. Det er nu over fem år siden, og jeg har ikke betalt en telefonregning i over fem år. Abonnementet virker stadig.” – Akfilmmaker
“Der var engang en elektronikforretning, som kørte en kampagne, hvor man kunne bytte tre brugte spil til fx Playstation, og så kunne man vælge et helt nyt spil. Altså uden at skulle forpligte sig til noget.
Så jeg gik ind i forretningen og købte tre latterligt billige spil, gik ud af forretningen, drejede 180 grader og kom tilbage. Så byttede jeg de tre spil til et helt nyt – imens jeg fik dræberøjne af personalet. Jeg gjorde det ret ofte i flere måneder før de droppede kampagnen.” – iatetwogrilledchesse
“Der var en deal på min lokale benzintank, hvor man fik discount på hver liter benzin, hvis man købte Red Bull, som der også var tilbud på. Jeg regnede ud, at hvis jeg købte 42 dåser Red Bull, så ville jeg få så meget discount på hver liter benzin, at det var gratis. Jeg gjorde det flere gange og hader nu smagen af Red Bull.” – Joslo88
“Jeg boede i nærheden af en bogforhandler, som solgte sjældne og dyre bøger. De havde ingen hjemmeside, så jeg gik ned i butikken, tog billeder af nogle bøger og lagde den så til salg på eBay, hvor minimumsprisen var prisen på bogen i butikken + 300-400 kroner. Men nogle gange solgte jeg bogen for 3000-6000 kroner mere end hvad den kostede i butikken.” – Divotus
“Jeg er træner for et hold sportsfolk i high school. Vi købte flybilletter hos Spirit Airline, så ni af dem kunne komme til et stævne. To af dem var nødt til at springe fra, så vi erstattede dem med nogle andre. Men flyselskabets politik? Ingen navneændring! Man kunne ikke engang betale et gebyr for at få det skiftet. Billetterne var egentlig tabt, og jeg var nødt til at købe nye billetter. Selskabets kundeservice er outsourcet til udlandet, hvor de egentlig var ret ligeglade med servicen.
Men de tillader ændring af stavefejl. Og da det muligvis er indere eller kinesere, som sidder ved telefonen, så tænker de ikke over, at navnene ikke giver mening. Så over fire opkald fik jeg langsomt rettet navnene fra de aflyste deltagere til de nye – to bogstaver ad gangen.
Ingen lod mærke til noget.” – The Karma Bandit
Vores team kan have anvendt AI til at assistere i skabelsen af dette indhold, som er gennemgået af redaktørerne.
Læs også: