Magasinet M!

Bubber er boomernes konge i Jesu Brødres 'Stem eller dø'

Cringe-kongerne Jesu Brødre skal motivere unge til at stemme ved kommunalvalget

Valgkampagner rettet mod unge er nærmest per definition tåkrummende pinlige, og de seneste års bud, på at få unge til at give en fuck for både folketingsvalg og kommunalvalg, har ikke været meget bedre.

Derfor er det nærmest en befrielse, at se kampagnevideoen fra TV2 Østjylland, der tager ejerskab i det, at være cringe. 

ANNONCE
Boomer-kongen Bubber har vundet det fiktive valg - Foto: TV2 Østjylland - Bubber er boomernes konge i Jesu Brødres 'Stem eller dø' Boomer-kongen Bubber har vundet det fiktive valg - Foto: TV2 Østjylland

STEM eller DØ føres an af Jesu Brødre, der vågner op i et dystopisk univers, hvor boomerne har vundet, fordi de unge har glemt at stemme. Lyder det for tæt på virkeligheden?

Ved kommunalvalget i 2017 var det kun 48.2% af de 18-20-årige, der stemte - derfor har TV2 Østjylland fået produceret den nye musikvideo. 

"En stor del unge voksne har ikke opdaget, der er kommunalvalg, eller vælger historisk – som den største gruppe af vælgere – at blive hjemme i sofaen. Derfor har TV2 ØSTJYLLAND produceret en satirisk musikvideo til YouTube, om hvordan samfundet ser ud, hvis de ældre borgere, anført af Bubber, smider ”ungdommens” Soundbokse, kondisko og energidrik på bålet. Selvfølgelig er videoen en groft karikeret udgave af virkeligheden, men med et gran af sandhed: hvis du ønsker at have indflydelse på det samfund du lever i, så skal du bruge din stemmeret." fortæller Thomas Skov, der er indholdschef ved TV2 Østjylland. 

Se musikvideoen til 'Stem eller Dø' her: 

ANNONCE
Jesu Brødre feat. Bubber - Stem eller Dø
Del

Seneste nyt

Annonce