Magasinet M!

Carlsberg lancerer øl-kaviar i forbindelse med VM

I et forsøg på at bringe lidt af den russiske stemning til Danmark har landsholdets sponsor, udviklet unik øl-kaviar til de danske fans.

Enten skal man være lidt af en bastard, eller også skal man være et fandenivoldsk ligeglad madøre, for at sætte kaviar til livs som en fodbold-snack parret med pilsnere. 

Og lige præcis de to ting, passer meget godt på kokken Umut Ra Sakarya, der har udviklet en speciel øl-kaviar for Carlsberg. 

ANNONCE
Carlsberg lancerer øl-kaviar i forbindelse med VM

Umut Ra Sakarya er kendt for sin stegte flæsk og rødternede duge først på restaurant Grisen på stenbroen i København og senere Guldkroen, men denne gang har han sammen med Carlsberg brygget en helt speciel øl-kaviar for at fejre herrelandsholdets deltagelse i VM i Rusland og Carlsbergs 40 årige partnerskab med holdet.

”Mange forbinder kaviar med Rusland, og ved at kaviarrogn kommer fra en stør, men det har de seneste år været en trend inden for molekylær gastronomi at lave kunstig kaviar
med anden smag og af vegetabilske råvarer, og vi synes det kunne være sjovt at servere en øl-kaviar for at give fodboldfans en smag af VM inden kampen på lørdag”,
siger Umut Rå Sakarya, der har været med til at udvikle øl-kaviaren sammen med Carlsbergs bryggere.


Øl-kaviaren er lavet med den klassiske Carlsberg pilsner, der for de fleste er en del af den danske kulturarv, ligesom kaviar har været en eksklusiv spise i Rusland siden 1600-tallet.

ANNONCE
Carlsberg lancerer øl-kaviar i forbindelse med VM

Carlsbergs øl-kaviar bliver lanceret i forbindelse med Danmark-Peru-kampen lørdag d. 16. juni, hvor der vil blive delt gratis smagsprøver ud i Fælledparken før kampen.

"Vores egne tal, som går tilbage til 1978, viser, at danskerne tager en ekstra pilsner under slutrunder som VM, men vi er ikke hovedsponsor, så VM handler først og fremmest om at
skabe indhold og engagement for fansene. Når vi står klar i Fælledparken klokken ca. 14 med Carlsbergs øl-kaviar er det for at vise, vi er der for Danmark, for landsholdet, og for fansene"
, siger Wouter de Groot, der har ansvaret for Responsible Drinking i Carlsberg Group.

Bon appetit. 

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce