Magasinet M!

En din Ferrari for langsom?

I dag udkommer MC Revyen 2013. Det fejrer vi med disse 9 lynhurtige motorcykler.

En din Ferrari for langsom?
  BMW S1000RR

Da BMW i 2010 smed deres første 4-cylindrede sportsracer ind i 1000 cm3-kampen - der ellers hidtil var domineret af de japanske producenter - gjorde de rent bord. Køreegenskaber, hestekræfter i overflod og en topfart konkurrenterne kun kunne drømme om, var en realitiet. Her, tre år efter, har 2013-modellen fået et mindre facelift. Og desuden er det blevet lidt nemmere at tilgå de 193 brutale hestekræfter.

 

0 - 100: 3 sekunder

Hestekræfter: 193 hk

Vægt: 204 kg

Topfart: 295 km/t

Pris: 282.100 kr.

ANNONCE
En din Ferrari for langsom?
  Suzuki GSX-R 1000 1 Million Special Edition

Suzuki fejrer sig selv med denne model, da GSX-R nummer en million rullede af samlebåndet i 2012.

Uden at træde nogen over tæerne kan vi vist godt blive enige om, at Suzukis sportsracer ikke vinder nogen skønhedskonkurrence. For pokker, hvor er den grim. Det ændrer dog ikke ved, at den er voldsomt hurtig. Og pænt meget billigere end dens europæiske konkurrenter.

 

0 - 100: 3,2 sekunder

Hestekræfter: 185

Vægt: 203 kg

Topfart: 292 km/t

Pris: 259.995 kr.

ANNONCE
En din Ferrari for langsom?
Yamaha YZF-R1

Yamaha R1 har efterhånden et par år på bagen. Før finanskrisen havde japanerne det ellers med at udsende helt nye modeller hvert andet år. Og hvis man kigger på specifikationerne er det tydeligt, at R1 trænger til en voldsom overhaling. Den er nemlig klassens lidt buttede og slappe dreng. Og det får den især prygl for, når de hårde drenge hedder BMW S1000RR, Aprilia RSV4 og Ducati Panigale R og er toptrimmede dræbermaskiner.

 

0 - 100: 3,2 sekunder

Hestekræfter: 182 HK

Vægt: 206 kg

Topfart: 288 km/t

Pris: 269.998 kr.

ANNONCE
En din Ferrari for langsom?
  Aprilia RSV4 Factory APRC ABS

Klassens fysisk mindste muskebundt er også den eneste, der kan prale med en V4-motor under kåben. V4-motoren betyder i praksis, at de 184 hestekræfter er nemmere at tilgå modsat den traditionelle rækkecylindrede motor, som sidder i tyskeren og de japanske konkurrenter. 

Og at RSV4 kører i cirkler om de andre to-hjulede beviste den italienske fabrikant i både 2010 og 2012, hvor de vandt Superbike-titlen.

 

0 - 100: 3,2 sekunder

Hestekræfter: 184 hk

Vægt: 181 kg

Topfart: 295 km/t

Pris: 319.998 kr.

ANNONCE
En din Ferrari for langsom?
Ducati 1199 Panigale R

Har du penge, kan du få, har du ingen, må du kigge langt efter denne skønhed. De rige får nemlig teknik i overflod, kulfiber og aluminium i så store mængder, at Apollo 11 ville være grøn af misundelse, sexede kurver og en bisset og brutal motor, der trækker som et godstog i alle gear. Og når de 200 km/t er overstået på blot 7 sekunder, er det bare med at holde godt fast.

 

0 - 100: 3 sekunder

Hestekræfter: 195 hk

Vægt: 189 kg (tanket)

Topfart: 295 km/t

Pris: 235.600 kr. u./afgift

ANNONCE
En din Ferrari for langsom?
  Honda CBR 1000 RRA

Endnu en mc, der godt kunne bruge lidt mere end et  facelift, da designet efterhånden har en del år på bagen. Heldigvis hjælper det, at Hondas CBR 1000 er så velbalanceret og derfor stadig kører som en drøm på racerbanen på trods af manglende kræfter sammenlignet med klassens øvrige drenge. For med 178 hestekræfter mod BMWens voldsomme 194, virker det lidt som om, at Honda har taget en kniv med til en gun fight.

 

0 - 100: 3,1 sekunder

Hestekræfter: 179 hk

Vægt: 211 kg (tanket)

Topfart: 292 km/t

Pris: 249.996 kr.

ANNONCE
En din Ferrari for langsom?
  MV Agusta F4 RR

Hvis 'skønhed' og 'fart' en aften skulle blive stive og i deres brandert dyrke ubeskyttet sex, vil deres smukke og lynhurtige afkom få navnet MV Agusta F4 RR. Uden tvivl. For F4 RR er den italienske motorcykelproducents hurtigste djævel. Og desværre også dyreste. Men lækre ting koster desværre. I dette tilfælde langt mere end vores pengepung kan gabe over.

0 - 100: 3,0 sekunder

Hestekræfter: 201 hk

Vægt: 190 kg

Topfart: 297 km/t

Pris: Pris på forespørgsel (Men dyr)

ANNONCE
En din Ferrari for langsom?
KTM 1190 RC8 R

Enten er du vild med østrigske KTMs design eller også hader du det. Vi tilhører selv den første gruppe. Men uanset hvad, skal KTM ha' point for at turde at designe en motorcykel, der i den grad skiller sig ud fra de andre i klassen. Det kan også godt være, at den halter efter på specifikationer, men hvad gør det, når du alligevel aldrig kan få lov til at strække benene på denne skønhed herhjemme?

 

0 - 100: 3,2 sekunder

Hestekræfter: 175 hk

Vægt: 184 kg

Topfart: 290 km/t

Pris: 329.998 kr.

ANNONCE
En din Ferrari for langsom?
  Kawasaki ZX-10R ABS

På papiret er Kawasakis store ninja (ZX-10R) klassens stærkeste og hurtigste dreng. Men tests viser, at den titel stadig tilhører BMW S1000RR, der derved stadig sidder tungt på tronen og nok ikke lige foreløbigt bliver vippet af pinden. Det ændrer dog ikke ved, at Kawasaki har smidt et monster af en motorcykel på gaden, som får dig fra A til B på "møj hurtig vis".

 

0 - 100: 3,2 sekunder

Hestekræfter: 200 hk

Vægt: 201 kg (tanket)

Topfart: 299 km/t

Pris: 294.995 kr. u./afgift

ANNONCE
Del
Om forfatteren
M! M!

Følg på:
Facebook
Instagram

Vil du blogge hos os?

Seneste nyt