Hvis du troede, at internettets bizarre feticher og celebrity-ivrighed havde nået sit klimaks med Gwyneth Paltrows “vagina-lys”, så… velkommen til 2025.
For nu kan du – teknisk set – vaske hænder i det samme vand, som Sydney Sweeney har badet i. Altså, hvis du var hurtig nok. Og har en meget åben økonomi.
Fra badekar til badesæbe
Den 27-årige Euphoria-stjerne har slået sig sammen med herre-skincare-brandet Dr Squatch, og resultatet er noget, man lige skal lade synke ind: en sæbe lavet med vand, hun selv har badet i. Ja. Du læste rigtigt.
Navnet? Sydney’s Bathwater Bliss. Et ordspil så vådt, at selv marketingchefen må have fået fnis. Det blev sat til salg den 6. juni – til en pris på 8 dollars pr. sæbebar – og solgte ud på sekunder. Ifølge Dr Squatch eksploderede trafikken så voldsomt, at deres website styrtede sammen midt i købsfeberen.
Med til hver sæbe fulgte – naturligvis – et certifikat der bekræfter, at den indeholder ægte Sydney-vand. Hygiejne og logik? Det må du selv vurdere.
Men det stopper ikke dér – det er blevet en hel sortbørs
Sæben er nu landet på eBay og lignende steder – og her er priserne eksploderet. Et enkelt søg viser, at hele sæbebarer nu går for op mod $2000 (ca. 14.700 kr.). En fjerdedel af en sæbe sælges til 105 pund. Og en enkelt person forsøger at afsætte et billede af sæben til 73 pund. Kapitalismen sover aldrig.
Alt sammen baseret på noget, der i bund og grund kostede 60 kroner og et badekar.
En idé, hun selv fandt på
Det her er ikke bare endnu en overgearet kampagne. Til premieren på Apple TV+’s Echo Valley bekræftede Sweeney over for E! News, at idéen med badevandssæben kom fra hende selv:
“Jeg synes, det er sjovere at se alle andre tale om det… Jeg pitchede det selv.”
Det er muligvis et af de mest bizarre PR-stunts i nyere tid – og alligevel, i et univers hvor folk køber luft i poser fra Taylor Swift-koncerter og jord fra Johnny Depps støvler – så giver det næsten mening.
Vores team kan have anvendt AI til at assistere i skabelsen af dette indhold, som er gennemgået af redaktørerne.
Læs også: