Magasinet M!

For frække reklamer

Sex sælger. Men nogle gange går marketingsfolkene (tilsyneladende) over grænsen.

For frække reklamer
  JBS - Mens Underwear

Lad os starte hjemme i lille Danmark. Her er vi faktisk gode til at lave sexede reklamer. Ifølge Pornofrit Miljø og Dansk Kvindesamfund desværre også for sexede. Det var i hvert fald tilfældet med denne sexede reklame, hvor den pivfrække model Stephanie Corneliussen, sidder i bar numse og åben skjorte på en kopimaskine, mens hun dufter til et par herre-boxershorts. man konkluderede desværre, at reklamen var i strid med Forbrugerombudsmandens retningslinjer om kønsdiskriminerende reklame og dermed markedsføringsloven. Derfor endte det med at reklamen blev trukket tilbage.

Endelig var der en underøjsproducent, der havde fattet, at vi mænd ikke gider se på andre (hårdtpumpede) mænd i undertøj. Og så kommer der nogle sexforskrækkede kvinder og tager det hele fra os.

ANNONCE
For frække reklamer
  Diesel - Be stupid

En smuk babe i bikini tager billede af sin frisure forneden, mens en løve sniger sig ind på hende bagfra. Det var åbenbart alt for meget for de sippede briter, der mente, at reklamen var for fræk og samtidigt opfordrede til dårlig opførsel. Øv, den dårlige opførsel så vi ellers gerne herhjemme.

ANNONCE
For frække reklamer
American Apparel

"Åh gud, hun har jo ingen bukser på. Brænd hende på bålet! Verden går under! Aaarrrghhhhhh!!!"

Cirka sådan antager vi, at briterne reagerede, da tøjfirmaet American Apparel valgte at flashe denne tilsyneladende grænseoverskridende reklame. Måske det hænger sammen med, at de fleste sexforskrækkede kvindeorganisationer har overvægtige og meget lidt kønne kvinder i bestyrelsen?

ANNONCE
For frække reklamer
  Gucci

For dælen en god reklame, hvis du spørger os. Kampagnen blev skudt i 2003 af mesterfotografen Mario Testino og ejeren af det fine 'G' er faktisk den danske model Louise P., som i øjeblikket dater Jokeren. Kampagnen kørte med den succesfulde chefdesigner Tom Ford ved roret, men bev hurtigt fjernet igen af åbenlyse grunde. Desværre. 

ANNONCE
For frække reklamer
Sisley

En sød og uskyldig bondepige drikker lidt mælk direkte fra koen. Det er i hvert fald sådan, vi tolker kampagnen fra tøjproducenten Sisley. Hvis andre tolker den anderledes, kan det da kun være fordi, de har en beskidt tankegang. En skam det skal gå ud over Sisley. Eller os.

For frække reklamer
Sisley

Lidt mere Sisley. Igen, hvorfor vil man dog have fjernet en reklame, hvor en sød lille dame, vil give sin kæleslange et lille kys? Slanger fortjener altså også opmærksomhed og kærlighed. 

ANNONCE
For frække reklamer
Sisley

Pige i rød kjole har tabt sin kontaktlinse og leder nu desperat efter den. Hvad er det frække dog i det? Nååå, nogle vil måske mene, at hun er i gang med at give et blow...

Ganske standard fredag-aften, hvis du spørger os. (We wish).

For frække reklamer
  Cult Shaker - the Party Maker

Danske Cult kan det der med at skabe røre og masser af omtale. Ved at lave sexede og provokerende reklamer får de nemlig samtlige feminister op i det røde felt og scorer dermed ubetalelig reklame, når samtlige medier går i selvsving og diskuterer og reklamen nu er kvindenedgørende eller ej.

Ja, de kloge narrer de mindre kloge. Vi gætter i hvert fald på, at Cult er meget glade for Pornofrit Miljø og Dansk Kvindesamfund.

ANNONCE
For frække reklamer
Tom Ford

Guccis tidligere chefdesigner amerikanske Tom Ford startede i 2004 sit eget hi-end tøjmærke under eget navn. Og man må sige, at han forstod at skabe masser af omtale. Denne reklame gik i hvert fald langt over grænsen. 

Det skal da lige nævnes, at undertegnede fandt reklamen, øhm, æstetisk smuk og endte med at købe den afbillede parfume.  

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce