Gillette-konkurrent: Man skal passe på med at sætte mænd i kasser
Bulldog er ikke i verden for at sætte mænd i båd med #metoo
For mange mænd flød bægeret over med Gillettes nylige reklamefilm ´We Believe: The Best a man can be´. Det fik vores chefredaktør, Mikkel, til at skrive et personligt indlæg på Connery.dk. Det grundlæggende budskab i Gillette-reklamen er vel egentlig, at mænd skal opføre sig pænt, hvilket i sig selv er et simpelt og fint budskab. Men, det er måden det formidles på, som har fået en del mænd op af stolene verden over.
Da vi forleden var til et event, med en konkurrerende virksomhed, Bulldog, der selv har hele deres fokus på hudpleje og barberingsgrej til mænd, fik vi en chance for at spørge lidt ind til deres take på den omdiskuterede reklamefilm.
Simon Duffy, stifter af Bulldog Skincare svarede:
"Den er modig. Hvis vi tænker os om, hvor mange af Gillettes tidligere reklamer kan vi så huske? Ingen. Den her husker vi fordi den er provokerende og så længe væk fra, hvad vi normalt ser."
"Når det er sagt, så synes jeg ikke, at det er dem som brand som burde stikke til netop denne debat med #metoo, og man skal passe på med at sætte mænd i kasser. Men, jeg er ikke en hater. Jeg kan ikke lade være med at tænke på ordsproget ´Bad publicity is better than no publicity´".
Udover at snakke om Gillettes nye reklamefilm, så fortalte stifteren af Bulldog Skincare, Simon Duffy, om deres nye generation af skrabere og emballage. Det kan du læse meget mere om her.
Vis dette opslag på InstagramEt opslag delt af Bulldog Skincare UK (@bulldogskincare) den