Her er de 50 mest brugte metoder til at slacke på arbejdet
Vi kan alle få brug for en pause, right?
Af og til kan det være mere end svært, at koncentrere sig om sit arbejde, og det er især sandt, lige efter en ferie - som nu.
En ny undersøgelse fra England, har undersøgt hvilke metoder kontorarbejdere benytter for at udsætte og undvige arbejde. Den er baseret på 2.000 respondenter, og deres svar har givet en opsummeret liste, over de 50 mest brugte metoder, til at slacke lidt på det hele.
Undersøgelsen viser blandt andet at kontorarbejdere gør en del, for at sikre sig, at de ikke bliver opdaget i at dagdrive den. Blandt andet er det ikke en ualmindelig praksis, at have monteret et lille spejl på sit skrivebord, så man kan se om nærmeste chef, er ved at snige sig op på en.
Samtidig viser undersøgelsen, at den gennemsnitlige kontorarbejder slacker i op til 50 minutter om dagen. Altså sammenlagt en halv arbejdsdag på ugebasis.
Anyways, her får du de 50 mest benyttede slacking-metoder, så kan du tage dem som inspiration - eller til at buste dine irriterende dovne kolleger/studiekammerater.
De 50 mest brugte metoder til at slacke på kontorjobbet
1. Browse internettet
2. Surfe nettet med skærmen placeret, så kollegerne ikke kan se den
3. Tjekke personlige emails
4. Instant messaging via Messenger, Whatsapp etc.
5. Browse sociale medier
6. At tage en lille gåtur
7. Online shopping
8. At ordne private administrationsopgaver ved skrivebordet (netbank, billetkøb, online madindkøb osv.)
9. Spise ved skrivebordet
10. Kigge koncentreret på skærmen, mens man dagdrømmer
11. Taktiske toiletpauser (Halv time efter frokost, kvarter inden fyraften etc)
12. At læse det samme dokument igen og igen
13. Sidde og krusedulle, for at se ud som om man tager noter
14. At holde glasset tomt nok til en taktisk refill, når man har brug for en pause
15. Samtaler ved kaffemaskinen
16. Forberede personlige emails i Word
17. Quick-tab skift imellem vinduer
18. Trække frokost i langdrag
19. Have høretelefoner på, så man virker optaget
20. Planlægge fiktive møder udenfor huset
21. Skidepause
22. Spontane hjemmearbejdsdage
23. Læse avisen
24. Spille browserspil
25. Samtaler ved vandautomaten
26. Falske telefonopkald
27. Booke et mødelokale til hyggesnak i afdelingen
28. Hyppige rygepauser
29. Stille skrivebordet an, så ingen kan se skærmen
30. Tilbyde at hente kaffe til hele kontoret
31. Justere skærmens lysstyrke, så det bliver sværere for andre at se hvad man laver
32. Skrive to-do lists på post-its
33. At tage sygeorlov for et opdigtet familiemedlem
34. At gå rastløs rundt på kontoret
35. At holde øje med uret
36. Se netflix på smartphone
37. Rode skrivebordet til, så det ligner man har meget at se til
38. Sende late night emails, så man kan starte dagen med at få en masse returmails
39. Gå til en opdigtet lægeaftale
40. At printe flere eksemplarer af samme dokument
41. Booking af møderum til en powernap
42. Opdigtning af helbredsproblemer: Mavekrampe, migræne, hovedpine etc.
43. Opfinde nødstilfælde som man er nødt til at forlade arbejde for
44. Have et "bakspejl" på sin skærm, så man kan se når chefen er på vej
45. Lade som om du har et uløseligt IT-problem der kommer og går
46. Organisere vigtige opkald fra dine venner
47. At have sex med kolleger
48. Køre sin egen virksomhed i arbejdstiden
49. Lade som om man skal fotokopiere en masse
50. Deaktivere sleep-mode/timet standby på skærmen