Magasinet M!

Her er folks mest bizarre undskyldninger for at returnere en vare

Batterier, der ikke længere virker, og en GPS, der på mystisk vis slog en dreng ihjel. Det er bare nogle af de tåbelige undskyldninger for at returnere en vare, som folk forsøger sig med.

For nyligt forsøgte en dansk kvinde at starte en shitstorm på Facebook, efter de ikke ville tage imod en kylling, hun havde købt et par timer forinden. Damen var dybt forarget over Faktas afvisning af hendes klage, og det fik hende til at skrive et opslag på Facebook, som hun forventede ville blive delt i foragt for den tarvelig dagligvarebutik. Heldigvis var læserne af opslaget ikke så dumme som hende selv, og de fleste kunne godt forstå, at Fakta ikke ville tage imod en kylling en time efter, da de ikke kunne vide, om den var opbevaret under den korrekte temperatur. 

Selvom historien er sjov, er den intet i forhold til, hvad der sker i det store udland. Vi har samlet de bedste fra denne tråd på Reddit. 

GPS og dødsfald

En dame kom ind i den amerikanske butikskæde Costco på en travl eftermiddag, hvor der var mere end en halv times kø til kundeservice. Efter at have forholdt sig rolig i den tid hun måtte vente, begyndte hun at græde, da hun nåede frem til disken. 

Den stakkels medarbejder bad hende forklare, hvad problemet var, og hun fortalte, at hun ønskede at returnere den GPS, hun havde købt et par dage forinden. Medarbejderen spurgte, hvordan det kunne være, og damen fik fremstammet, at det skyldtes hendes søns død. Medarbejderen forsøgte herefter at finde frem til, hvordan GPS'en hang sammen med dødsfaldet, men ude af stand til at forstå hendes forklaring endte han med at opgive og give hende pengene tilbage, selvom det var imod forretningens politik.

Døde batterier

I discountkæden Dollar General kom en mand ind med en bunke af batterier samt en kvittering på købet af dem. Medarbejderen spurgte, hvorfor de skulle returneres, og kunden svarede, at det var fordi, de ikke længere virkede. Medarbejderen så på kvitteringen og pointerede over for kunden, at de var købt to år forinden, men da batteriernes emballage ikke påpegede, at de har en begrænset levetid, så han ikke nogen anden udvej end at aflevere pengene retur. 

Mælken i mandler 

Hos apotekerkæden HS kom en dame ind med en karton mandelmælk, hun ønskede at returnere. Hun forklarede, at hun ikke kunne tåle mælkeprodukter, og at hun havde købt mandelmælken i den tro, at hun godt kunne tåle det. Manden bag disken fortalte, at der ikke var mælk fra en ko i mandelmælk, og efterfølgende tog han sig god til at forklare hende, hvordan produktet fabrikeres. 

Hun nægtede at tro på ham, fordi ordet "mælk" indgik, og selvom han læste ingredienserne højt for hende, var hun ikke til at overbevise. Ikke engang da han udpegede det sted på emballagen, hvor der stod "non dairy".

ANNONCE
Her er folks mest bizarre undskyldninger for at returnere en vare

Badevægten der giver kræft

En kvinde ønskede at returnere en badevægt, og medarbejderen bag disken bad om at se en kvittering for købet. Den havde kvinden desværre ikke med, men i stedet for at afvise hende, spurgte medarbejderen ind til, hvad der var galt med vægten, og hvorfor hun ønskede at returnere den. 

Kvinden svarede, at den havde givet hendes mor kræft, og hvis ikke de ville give hende pengene tilbage, ville hun sagsøge den. Medarbejderen vurderede, at det var nemmere at forholde sig til den manglende kvittering, end at forsøge at forklare hende, at badevægten ikke havde givet hendes mor kræft. Men det hjalp ikke. Kunden begyndte at råbe op og kaste med varerne på hylderne, og andre kunder i butikken stoppede op for at iagttage situationen. 

Behøver vi at nævne, at politiet selvfølgelig blev tilkaldt? 

Makulatorkuponen

En dame kom ind i en OfficeMax med en makulator, hun ønskede at returnere, men som butikken ikke førte. Den var pakket ud, tydeligt brugt, og hun havde ingen kvittering. Medarbejderen fortalte hende, at hun umuligt kunne have købt den hos dem, og det anerkendte hun med det samme. Hun fortalte, at hun købte den tidligere på ugen i en forretning tæt på, men at hun nu havde fundet en kupon, der gav 20 % rabat, og derfor ville hun have en femtedel af sit køb retur. 

Medarbejderen bad herefter om at se kuponen, og fra sin taske tog hun en udprintet kopi af et screenshot af en Google-søgning på "OfficeMax kupon". Hun blev afvist og bedt om at forlade forretningen, og på vejen ud råbte hun, at medarbejderen ville blive fyret, og at hun nok skulle få sine penge. 

ANNONCE
Her er folks mest bizarre undskyldninger for at returnere en vare
Del

Seneste nyt