Underholdning

Minimalistiske reklamer

Her er 17 beviser på, at det enkle oftest sender det mest klare budskab

Minimalistiske reklamer
M!
Af M! 8. april 2013
3011737

Sig det med få ord

Her er 17 beviser på, at det enkle oftest sender det mest klare budskab.

Vi starter med en annonce for optikeren Oogmerk, der tydeligt viser forskellen på en blondine med og uden briller.

Klik dig videre for at se alle annoncerne.

3011742

Kun for store drenge

Vi snupper endnu et indslag fra Durex. De laver nemlig også kondomer i størrelse XXL.

3011743

FaceABook

Du skal ikke skamme dig over, at du hoppede i Facebook-fælden her. Det gjorde vi også. Det er boghandleren Tzomet Sfarim, der bevidst spiller på identifikationen med det sociale medie.

3011744

Rynker kan også være flotte

Skønhed er meget individuel, men kvinder er i hvert fald enige om, at de helst vil slippe for rynker. Her illustreret ved at skrive “beautiful”.

3011745

Brug fantasien

En Lego-klods kan ligne hvad som helst. Du skal bare have fantasien til at se det.

3011746

Stærkere ægteskab

Hjemmesiden StrongerMarriage.org vil have dig til at vende m´et om, så det bliver til et w. Samarbejde er vejen frem.

3011738

3011747

Skriv med tal

Reklamefirmaet BBDO har været særdeles kreative med et af deres egne jobopslag. Teksten er nemlig skrevet med tal.

3011736

Spis med musikken

På Restaurant Mirador del Alto kan du nyde god musik, mens du spiser.

3011748

Ladies Night

Der er Ladies Night hver aften i oktober på Adelaide Casino, hvilket de meget smart viser ved hjælp af et feminint spillekort.

3011749

Styr på børnene

Hospital Aleman i Argentina synes selv, de har den bedste dækning af børn. Hvilket de illustrerer ved at vise forskellen på forældres ord og børns handlinger.

3011750

Silhuetten

Støtteforeningen for seksuelle ofre i Israel har brugt en silhuet til at illustrere overgreb på kvinder. Snedigt.

Ægte tomatketchup

Ifølge Heinz er der ketchup så naturlig, at flasken nærmest er en ægte tomat. Den smager også godt.

3011751

Udnyt pladsen

Det er egentligt vildt, hvor meget information der kan være på en USB-stick. Det bruger SanDisk aktivt i deres markedsføring.

3011752

Trådløse fritter

McDonald´s har gratis wi-fi. Pomfritterne skal du dog betale for.

3011739

Stærke bisser

Sikkerhedshjelme i stedet for tænder. Sensodyne tandpasta. Get it?

3011740

Laaang rækkevidde

Firmaet Orbit, der laver fjernbetjeninger til at starte bilen, praler med, at du kan ligge inde i sengen og tænde for slæden – eller i hvert fald bare starte bilen på meget lang afstand.

3011741

Den billige løsning

Kondomfirmaet Durex har en lang række af kreative reklamer bag dem. Her illustreres prisforskellen på at bruge kondom eller lade være. Hvad vil du helst?

5 tegn på, at dine Pokémon-kort er falske

Læs også: 5 tegn på, at dine Pokémon-kort er falske

Mennesket bruger kun 10 procent af hjernen – myte eller virkelighed?

Læs også: Mennesket bruger kun 10 procent af hjernen – myte eller virkelighed?

Underholdning

Se flere artikler