Når reklamer fucker op
Selv en genial reklame slår fuldstændigt fejl, hvis den havner i det forkerte selskab. Her er 20 malplacerede annoncer.
Vi aner ikke, hvad den lille pige reklamerer for, men det er temmeligt upassende, når artiklen handler om en stor sag om børnemisbrug i Frankrig.
Bliv politimand. Her får du lov til at sparke små piger. Så er Google alligevel ikke smartere, når tjenesten fyrer sådan en annonce ind på en Youtube-video.
Dette billede blev kastet rundt i medierne og på Facebook. Og det er virkelig en uheldig annonce, fordi det ser ud som om, at taleboblen kommer fra Anders Breivik.
En reklame for cigaretternes skadelighed og en reklame for tobak udligner vel hinanden.
Normalt kan man sagtens placere to annoncer ved siden af hinanden, men her er det gået galt.
"Vi ved, hvorfor du flyver." Ja det er da ikke for at få sine ben kappet af, og annoncen her kurerer ikke passagerernes flyskræk.
Aaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...
Kom nærmere, kom nærmere. Der er slet ingen fare på færde her. Men annoncen er også for en bedemandsforretning.
McDonalds mener måske, at det er burgeren der griser, når man spiser den, men så skulle de altså ikke sætte annoncen på et offentligt toilet.
Her er der også en burger, der skaber noget griseri. KA-BOOM!
Lidt koordination skader altså ikke. Nogle forandrer sig, andre bliver de samme, mens helt andre kan få de andre til at forandre sig. Det er meget forvirrende.
Osama Bin Laden er jo også nogens far. Men reklamen for livsforsikring er ikke super velplaceret lige ved siden af nyheden om terroristens død.
Det er lige groft nok, og ild er noget satans stads.
Far giver og far tager. Men han skal da alligevel have en gave på fars dag. The Last King Of Scotland er iøvrigt en fed film.
Det er ikke ligefrem drømmescenariet, at gæsterne hos bedemanden pludselig rejser sig op som i tv-serien The Walking Dead.
John Yeh er udnævnt som årets døve person, så han kan helt sikkert ikke ikke høre dig nu, og et pålideligt mobilnetværk er nok ikke ligefrem førsteprioritet i hans hverdag. Man må ikke gøre grin med de handicappede.
Jah, sådan kan det jo gå, når man smækker reklamen på en bus.
Vi kan da godt komme i tanke om mindst én person, der har brug for en ny bil.
Mon Tivoli følte, at de fik fuld valuta for deres reklame på Politiken.dk? Hvis al omtale virkelig er god omtale, så gjorde de sikkert.