Magasinet M!

Se den danske reklame, der kan blive sendt under Super Bowl

Doritos har udlovet 1 million dollars og evig berømmelse til den bedste Superbowl-reklame. Fire danskere er med blandt de sidste 50.

"Crash the Superbowl" kalder Doritos konkurrencen, hvor helt almindelige mennesker kan opnå 15 minutters berømmelse i løbet af verdens største en-dags sporsbegivenhed. De har modtaget 4.500 bud, og 50 af dem er gået videre til semi-finalen, hvor fire danske studerende fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole stadig er med. Thorbjørn, Jonas, Jeppe og Christoffer har døbt deres film A Tasty Tragedy.

ANNONCE

Vinderen af konkurrencen får 1 million dollars og muligheden for at arbejde sammen med instruktøren bag 300 og Watchmen, Zack Snyder, men først skal filmen være én af blot tre, som et dommerpanel stemmer videre. De tre finalister inviteres  til Californien, hvor de vil overvære Super Bowl fra en privat suite, og hvor det afgøres, hvilken reklame der bliver sendt i løbet af udsendelsen. Instruktøren af vinderreklamen modtager førstepræmien, og de to andre finalister vinder hver især en præmie på 100.000 dollars og får chancen for at blive konsulenter på et kommende Doritos-projekt.

ANNONCE
Se den danske reklame, der kan blive sendt under Super Bowl

Mere end 100.000.000 amerikanere vil sidde foran skærmen, når Super Bowl sparkes i gang, så det vil naturligvis være et stort springbræt. A Tasty Tragedy er én af kun tre europæiske film, der er blandt de sidste 50. Siden Crash the Super Bowl-konkurrencen blev grundlagt for 10 år siden, har 32.000 deltagere indsendt deres forslag, og brandet har uddelt præmier for mere end 7 millioner dollars.

ANNONCE
Del

Seneste nyt