The Little Death [Anmeldelse]

Der er dømt lagengymnastik og perversioner Down Under, i herlig og moden sex komedie!

5 ud af 6 stjerner
The Little Death - Trailer
 Head Gear Films - The Little Death [Anmeldelse] Head Gear Films

Let’s Talk About Sex

Et velfungerende parforhold er ikke altid en nem ting og da slet ikke en selvfølge. Det kræver konstant vedligeholdelse og rigeligt med kommunikation. Det erfarer fem Australske par, der alle kæmper med at finde balancen mellem alt det andet praktiske i dagligdagen, den svære kærlighed og så deres individuelle seksuelle fetisher og fantasier... For hvordan fortæller man lige kæresten, at man kun kan få orgasme, hvis han eller hun græder? Eller at man gerne vil voldtages af en fremmed person? Eller at man kun vil have sex, når han eller hun er bevidstløs?

The ”Oooow” in DOwn Under

Parrenes evindelige og til tider fuldkommen egoistiske jagt på seksuel nydelse og himmelske orgasmer, fører naturligvis til misforståelser, sjove forviklinger, akavede løgne, hjertesorg og selvfølgelig, for nogle, ”La petit mort”, som franskmændene så kærligt kalder orgasmen.

”I’ve got you, under my skin”

Josh Lawson har skrevet og instrueret denne lille perle af en sexkomedie. En svær genre, der traditionelt har tilhørt teenage publikummet. Men selvom emnet hurtigt kunne være blevet lummert og ligefrem pinligt, formår Lawson at fortælle sin historie med masser af lune, en god portion humor, en vis grad af patos og ikke mindst tiltrængt modenhed, hvilket gør at den løfter sig nogle niveauer over eksempelvis Hollywoods ofte pubertære og platte sexkomedier.

Happy ending

Og lad os så lige tale om klimakset. Som et hvert veloverstået sammenleje, efterlader The Little Death nemlig også sit publikum med en følelse af nydelse og velvære og det er helt bevidst fra instruktøren side. Således har Lawson nemlig opbygget de sidste 20 minutter af filmen til, at føles næsten som en seksuel oplevelse, men en slags emotionel orgasme. Det er her at hele filmen går op i en højere enhed og når et himmelsk niveau, der efterlader publikum fuldt ud tilfredsstillet.

Drengerøvsfaktor og teknisk info:

Drengerøvsfaktor: 50%

Teknisk information: