Tjek hvad din bolig er værd på 30 sekunder!
Digital ejendomsmægler har gjort det lettere end nogensinde at sælge online
Sponseret indhold
Corona-pandemien har for alvor sat tryk under boligsalget, og der er gang i salget af huse og lejligheder. Det er noget der godt kan sætte gang i spekulationer - for selvom man måske ikke lige har planer om at skulle sælge, er det interessant lige at finde ud af, hvad ens bolig er værd.
Den slags kan dog godt være bøvlet, for det kræver som regel en interaktion med en ejedomsmægler eller anden vurderingsekspert, men nogen har gjort den proces meget lettere.
Det er den digitale danske ejendomsmægler Estaldo, som har lavet en digital vurderingsmaskine - som oven i købet er gratis at bruge - og lynhurtig.
Sådan får du din boligpris:
Det fungerer ved, at man smækker sin adresse ind i prisberegneren på Estaldo.com, der herefter sender en mail, som mellemled og for at bekræfte informationerne.
Informationerne om vurderingen er beregnet af en "robot", og den digitale mægler ser ud til, at have en humoristisk tilgang til de få tilfælde, hvor beregningen skulle være skæv, og informerer undervejs om, at hvis man skulle ønske at sælge, kan man få en mere præcis vurdering fra de levende ejendomsmæglere, der sidder på den anden side af skærmen.
Stor potentiel besparelse
Det hører sig i øvrigt med til historien, at Estaldo udbyder deres digitale ejendomsmæglerservice for et salær på 12.500 kroner! Det betyder der er en del at spare, hvis man så kan leve med selv at påtage sig opgaven med at fremvise sin bolig til interesserede købere. I følge en artikel fra Videnscentret Bolius i 2019, ender man typisk med en udgift på over 100.000 kroner, når man sælger et hus til 2.5 millioner kroner - så der er en del at spare.
Gå til Estaldo for at beregne værdien på din bolig
Estaldo er ikke blege for at pege fingre af, at de ikke leverer den helt samme pakke, som mere traditionelle ejendomsmæglere, og det er flot rammet ind i en serie af sjove reklamer, som blandt andet findes på Youtube. Konceptet lyder næsten for godt til at være sandt, men netop fordi Estaldo har arbejdet benhårdt med at digitalisere forretningsgangene i en branche, der har haft meget benarbejde, kan det rent faktisk lade sig gøre. Nu handler det blot om at sprede budskabet.