To tredjedele bruger Tinder på arbejdet
Blandt andet med Tinder's 'Work Mode'
Tinder er ude med en ny rapport om brugernes datingvaner.
Rapporten hedder "En renæssance inden for dating drevet af autenticitet", og den er en opfølger til den første rapport fra 2021, som afslørede de datingtrends som kom i kølvandet på pandemien.
Rapporten identificerer en række tendenser, hvor autenticitet er den overordnede.
Lad os se på det!
På Tinder er det det indre der tæller
Gen Z prioriterer værdier som loyalitet (79%), respekt(78%) og åbenhed (61%) over udseende (56%).
Ydermere er 80% af de 18-25 årige enige i, at deres egen selvpleje er deres øverste prioritet, når de dater, og 79% ønsker at potentielle partnere gør det samme. 75% af de unge singler siger at et match bliver mere attraktivt, hvis de er villige til at arbejde på deres mentale helbred.
De har en 'tag det eller lad være'-holdning, og har det fint med at forlade enhver situation, hvis det samtidigt betyder at de kan være tro mod sig selv. Paul Brunson, Tinder ekspert kalder det for "alt eller intet"-dating.
Opsummeret, autenticitet er i fokus...
...Alligevel må AI gerne lave en ice-breaker for mig
34% af de adspurgte er glade for, at AI kan hjælpe dem med at opbygge deres egen datingprofil, men samtidigt er det ikke fedt hvis andre gør det, da det slækker på autenticiteten.
De fleste 18-25-årige er dog enige om, at Gen AI kan hjælpe dem med at overvinde den "mentale forhindring" i at skrive deres Bio eller en ice breaker for at få gang i samtalen.
Effektivitet i dating, ineffektivitet på arbejdet
51% af Gen Z er enige i, at de er åbne over for nye måder at passe dating ind i deres hverdag
Disse nye måder omfatter Blandt andet "errand-dating", hvor man ordner sine hverdagsopgaver sammen på en date, og "stack dating", hvor man går på flere kortere dates på én dag.
Det er selvfølgelig også vigtigt at udnytte sin fritid så effektivt som muligt, når man har "travlt" med arbejdet. 68% svarer at de bruger Tinder i deres arbejdstid, og nogle af dem bruger sågar Tinder's 'Work Mode'-funktion, som bliver besøgt hvert 4. sekund.
Work Mode er et Tinder-interface til computeren, hvor det ligner at man laver reelt arbejde, men i virkeligheden bare sidder og 'swiper' Tinder.
Undersøgelsen er primært baseret på 18-25 årige i USA, UK, Canada og Australien.
Det er kun dele af rapporten, som er repræsenteret i denne artikel.