Magasinet M!

Verdens første ølknap gør at du aldrig glemmer dine bajere når du handler

Med et enkelt tryk ryger der øl i din indkøbskurv.

Verdens første ølknap gør at du aldrig glemmer dine bajere når du handler

Det canadiske bryggeri Carling har gjort det nemmere for folk at handle. I hvert fald, hvis der står 'øl' på indkøbslisten.

De har nemlig opfundet verdens første 'ølknap' i kølvandet på Amazons geniale Dash Button-opfindelse sidste måned.

En knap, der skal gøre det nemt for forbrugeren at tilføje øl til deres indkøbskurv, når de handler online.

Det skriver sitet Marketingweek.com.

Knappen er i første omgang kun tilgængelig for folk, der bor i Storbritannien, hvor Carling er den mest populære øl. Knappen er designet til at blive placeret i forbrugerens køleskab og fungerer sammen med en tilhørende app. Med et enkelt tryk tilføjer forbrugeren nemlig automatisk øl til deres online-indkøbskurv i de største supermarkeder i Storbritannien såsom Tesco, Asda, Morrisons eller Sainsbury's.

Carling, der ejes af Molson Coors, siger, at knappen er opfundet for at skabe mere synlighed, efter at man har fundet frem til, at de britiske forbrugere højst kunne se 10 produkter på en side, når de shoppede online, hvor af en tredjedele ikke klikkede videre, når de søgte efter et bestemt produkt.

ANNONCE

Det kan lyde som en gimmick, men ifølge marketingdirektør ved Molson Coors, Alpesh Mistry, er det ikke tilfældet.

- Carlings ølknap er designet for at komme det stigende problem med et brands synlighed online til livs og vil styrke både brandets og forbrugerens loyalitet, siger han ifølge Marketingweek.com og fortsætter:

- Selvom det for nogle Carling-fans kan lyde for godt til at være sandt, er knappen ikke en gimmick og kan allerede erhverves. Det er en skalerbar løsning, som, vi kan se, har direkte indflydelse på, hvordan vores kunder shopper online og køber Carling.

Som skrevet tidligere er det ikke mere end 14 dage siden, at Amazon gjorde det muligt for deres Prime-medlemmer at købe 'Dash Buttons', der koster ca. 45 kroner stykket, og som automatisk vil hjælpe forbrugeren med at fylde hylderne op med de produkter, de mangler - heriblandt Ariel, Kleenex, Gillette og Nescafé.

Men indtil videre er der ifølge Molson Coors ikke planer om, at man vil indgå et samarbejde med Amazon Dash i forbindelse med lanceringen af deres ølknap.

Her i Danmark håber vi bare, at nogle af de danske bryggerier vil gribe chancen og lancere en lignende knap. For det ville fandeme være nemt, når køleskabet stirrede dig tomt ind i ansigtet efter en lidt for hård weekend.

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce