Stifter af Fresh Fitness går igen i krig mod Fitness World med nyt koncept

REPEAT hedder det nye koncept, der med ny mobilteknologi og betalingsform kan blive en konkurrent på de etablerede motionscentre

27. juli 2016

Stærk konkurrent 

Iværksætteren Rasmus Ingerslev har sammen med holdet bag Fresh skabt et spritnyt koncept, der igen kan skabe uro i det ellers veletablerede danske fitnessmarked, hvor de to mastodonter, Fitness DK og Fitness World, siden sidstnævntes opkøb af Fresh Fitness ellers har siddet stabilt på tronen.

Rasmus Ingerslev har tilsyneladende ikke til hensigten at lade de to fitnessgiganter styre markedet uden konkurrence, så nu lancerer han et helt nyt koncept, der ændre hele måden, abonnementerne normalt fungerer på.

Styr din træning med din smartphone

REPEAT hedder det nye fintess-projekt, og brugernes mobiltelefoner kommer til at være i omdrejningspunktet, som både giver dig adgang til centrene og adgang til køb i automaterne. 

Brugerne oprettes og ændrer også nemt deres profiler via mobilen, og derudover får centrene et særligt udtryk, der henvender sig til unge forbrugere, fortæller Rasmus:

– REPEAT bliver helt enkelt super fedt. Tænk på en trendy café i råt design og industrielle materialer med tryk på musikken, lidt SoHo agtigt, mere end et sædvanligt fitnesscenter. Vi har tænkt på alle detaljer i indretning, udstyr og hvordan vi skaber den mest smidige brugeroplevelse generelt. Det bliver et miljø, hvor de unge millennials, og dem der er young-at-heart, vil føle sig hjemme og have lyst til at træne.

Alle centre bliver døgnåbne med personale i dag- og aftentimer, og man får et bredt udbud af konditionstræning og styrketræning med frie vægte og i maskiner. 

Der bliver også større arealer til funktionel træning samt separate og særligt indrettede rum til virtuelt baseret body/mind træning og højintensiv intervaltræning (HIIT). 

I tillæg vil der stadig være omklædningsrum med bad og mulighed for at købe protein- og energibarer og drikke.

Med på REPEAT holdet, i direktionen og som partnere, er foruden Rasmus Ingerslev også Hans-Henrik Moe Sørensen, Peter Rehhoff og Peter Modin som alle var med til at bygge Fresh Fitness op.

Træt af at betale for 3 måneder af gangen?

En af de helt afgørende ændringer i den nye form for fitnesscenter er, at du kan betale per uge eller per gang, istedet for at skulle binde sig for flere måneder ad gangen, hvilket der normalt er en af de ting, der kan være irriterende.

Prisen kommer til at være 39 kroner per uge, og man kan også vælge at betale per gang, som ligeledes er 39 kroner, men til gengæld bliver man ikke tvunget til at betale for mere end den ene gang. 

De første kunder kan endda få en pris på 25 kroner per uge eller gang.

De nye centre åbner i første gang i København N og i Odense og kan komme til at give især Fitness World kamp til stregen på grund af betalingsmodellen, men det er ikke planen at indtage markedet, men nærmere at lave noget, der er anderledes:

– Den får, hvad den kan trække, og hvis der ikke er nogen, der drejer rundt på hælen og synes, det vi laver er helt ad H til – så har vi ganske enkelt ikke trukket den langt nok, for så er der heller ingen der kommer til at elske det. Og det er målet. Vi ved godt, REPEAT ikke bliver kæmpestort med den tilgang, men det er heller ikke meningen. Vi vil hellere lave 10-15 super cool centre i Danmark, og se om vingerne kan bære os til udlandet på sigt, forklare Rasmus Ingerslev. 

De to første REPEAT-centre åbner her:

København N
På hjørnet af Åboulevarden og Griffenfeldsgade (ovenpå HiFi klubben)
(Åbner 30. september)

Odense
Ejlskovsgade 11 ved Odense Banegård 
(Åbner d. 9. september)

Om Rasmus Ingerslev

- Idémand bag og bestyrelsesformand for REPEAT

- Grundlægger af fitness dk (med to partnere) og Fresh Fitness. Fungeret som adm. direktør i begge kæder

- Nytiltrådt som første ikke nordamerikanske bestyrelsesformand for fitnessbranchens globale organisation, IHRSA og ligeledes medstifter af den danske organisation for fitnesscentre, DFHO

- Stifter af den globale fitnesssucces Wexer Virtual, der har kontorer i DK, UK og USA og som leverer virtuel træning i ca. 40 lande, hvor de servicerer majoriteten af de største fitnesskæder i verden

Måske er du interesseret i...

Hvad synes kvinderne?

Mest læste