H2O er tilbage med knivskarpe 80'er vibes
Ja, og klip-klapperen har også fået en retro-overhaling
Det velkendte danske sportsmærke H2O har op igennem de sidste årtier været synonym med blandt andet håndboldspillere og afslappet feriehygge, men i løbet af de seneste to år, er de også slået igennem med deres mere modeorienterede lifestyle kollektioner.
Succesen må tilskrives lige dele nostalgi fra 80'er og 90'er børn, og skarpe øjne fra design-teamet.
Og nu er der netop lanceret en ny kollektion, der henter stemningen fra sommerferie-danmark.
Lookbook'ens stemninger fokusererpå hygge, danskhed, men også seksuelle undertoner, der tilsammen indkapsler detdanske mærkes historie.
"Lookbook'en tager fat i nogle vigtige ting ved det, at være dansker, men også nogle afde ting, der kendetegner H2O i et historisk perspektiv. Der er referencer til danskhed i80'erne. En tid med glæde og åbenhed. Vi har taget udgangspunkt i netopsommerhuset for også at skabe den her danske ting med hyggestemning. Og så er derogså plads til en snært af seksuelle undertoner - noget H2O var meget kendte for påphotoshoots i 80'erne og 90'erne", fortæller Steffen Larsen fra S.T. VALENTIN, dersammen med Nikolaj Valentin tager del i det kreative univers omkring H2O.
Kollektionen tager udgangspunkt i klassikerne og inkluderer flere statement t-shirts,hoodies og crewnecks med det klassiske trefarvede logo og det danske flag broderetpå, ligesom den også inkluderer flere elementer i fleece - en tendens, der for alvor hartrendet i modebilledet igennem de senere sæsoner og fortsat vil gøre det fremadrettet.Kollektionen byder også på nyfortolkninger af fund fra H2O-arkiverne, hvilket blandtandet kommer til udtryk ved designet af en rød fleece hoodie og en half-zip i sweatshirtformat.
H2O pre-spring 2018
Kollektionen er ude nu, hos udvalgte forhandlere.