11 onde custom-bikes
Har du penge, kan du få. Har du ingen, må du nøjes med at gå.
Hvis du vil ha' det ypperste af det ypperste indenfor customized motorcykler, er det tyske Walz Hardcore, du skal henvende dig til. Men som det er med alt muligt andet i denne (dyre) verden koster kvalitet. Således skal du punge ud med 149.900 Euro - og læg dertil 180 % oveni i afgift - hvis du vil imponere drengene fra den lokale mc-klub. Men så får du også en 'one-of-a-kind' motorcykel, som er lavet i et enkelt eksemplar.
Vi kan også sagtens customize motorcykler i lille Danmark. Og endda gøre det med masser af stil. Engang var der nemlig tale om en ganske ordinær Harley Davidson Sportster, som i dag er blevet ombygget til denne fede og ekstreme motorcykel. Jo tak, siger vi bare.
Hvis du ikke synes, at Ducatis motorcykler er fede nok, når de forlader fabrikken i Bologna, er det spanske Radical Ducati, du skal henvende dig til. De kan nemlig, som ingen anden, forvandle din gamle Ducati til en fed "70'er" café-racer med meget aggressive kørestil og en lille, frække røv.
Vi kommer ikke udenom Orange County Choppers, når vi snakker customized motorcykler. Denne B-2 Bomber, der er inspireret af det amerikanske stealth-krigsfly, er simpelthen for ond. Og så koster den kun en brøkdel, af hvad den ægte vare ville koste. Hvilket desværre nok stadig er mere, end hvad de fleste har råd til.
"Holy cow, Batman". Så bliver det ikke vildere. Faktisk er denne customized "mc" fra Orange County så vild, at vi vil vove at påstå, at den sætter Batmans egen motorcykel fra The Dark Knight til vægs.
Så står du lige at mangler en mc med flammekaster, er Build Off svaret på din vådeste drøm.
Københavnske Wrenchmonkees kan det der med at customize gamle motorcykler for derefter at sælge dem videre til priser, hvor det er svært at være med. Ikke desto mindre forstår de at pimpe en ellers slidt og gammel motorcykel til det yderste, så den ender med at være ligeså smuk og sprød som en brasiliansk supermodel.
Der er med Club Black # 02 tale om en gammel Harley Davidson Sportster, der har fået en makeover af de helt store.
Hvad dælen gør man, når man (næsten) totaltsmadrer sin elskede Ducati 1098 racermotorcykel (Se billede)? Man skræller den da for alt overflødigt plastik og får spanske Radical Ducati til at pimpe den til ukendelighed. Ny (mindre) røv, kromtank og andre lækre dele og vupti; du har den fedeste café-racer i miles omkreds.
Hvor meget koster det, at få en mc, der er custom-designet af den verdensberømte motorcykeldesigner Fred Kodlin? 52.000 Euro + 180% i herlig dansk afgift. Men for de penge får du også en ordentlig motor på 2048 cm³, krom og i det hele taget en svinelækker mc, som ingen andre med garanti kører rundt på.
Det der engang var en gammel og slidt italiensk Moto Guzzi 850 T har fået helt nyt liv i hænderne på danske Wrenchmonkees. 'Clean' og krom er nøgleordene, der bedst beskriver Monkee #31. Desværre er der ingen pris på den smukke italiener.
Endnu engang går 70'er-looket igen.
Endnu en motorcykel fra Walz Hardcore, tænker du. Men hun er så smuk, at vi bliver nødt til at have hende med. Og ja, hun er en pige. Tjek selv de elegante, smukke og sexede former på den hvide skønhed. At baghjulet så er bredt og brutalt gør hende bare endnu mere sexet.
Den engelske mc-forhandler Shaw Speed and Custom har formået at tiltrække sig masser af opmærksomhed med denne onde dragster-inspirerede custom mc, der er bygget i samarbejde med den amerikanske urfabrikant Bell & Ross. Vi tør ikke tænke på, hvad den koster, men kan fortælle, at den brutale skønhed er udstyret med et ur fra Bell & Ross til en værdi af 24.000 kr. Så helt billig er motorcyklen nok, desværre, ikke.