Magasinet M!

9 fantastiske virale-reklamer

Glem Biva og Katjes. Her er 9 virale reklamer, der er så cool, at folk vil se dem igen og igen

9 fantastiske virale-reklamer

NFLs bedste spiller

I 2008 begyndte der at dukke små videoer op af amerikanske fodboldspillere, der gjorde helt fantastiske ting med bolden. Filmene blev lavet i samarbejde med Reebok og var en reklame for NFL.com, hvor man kunne sætte sit eget Fantasy Football-hold, hvilket svarer til vores Drømmehold. Derfor slutter alle stjernerne også deres vilde optræden af med at sige 'pick me'! Er de fake? Ja. Vil vi se dem alligevel. Ja!

ANNONCE

 

Vild vandrutsjebane

Vil du se verdens vildeste hjemmelavede vandrutsjebane? Det var der rigtig mange, der gerne ville i 2007, da denne video af en modig mand, der flyver 35 meter gennem luften og lander i et oppusteligt bassin, blev offentliggjort. Videoen var dog ikke ægte. Den var lavet som en viral reklame-kampagne for den tyske afdeling af Microsoft, der fik en masse gratis omtale, da den lille film blev delt på nettet over hele verden. 

ANNONCE

 

Jernbane-loop

Norske børn er lidt kvikkere end deres kammerater i resten af verden. I hvert fald hvis man skal tro denne amatøroptagelse af nogle uvorne knægte, som har bygget et loop på den lokale jernbane. Bag videoen står den den norske virksomhed Hydro, der producerer aluminium, og hvor man håber, at filmen giver endnu flere unge lyst til at læse til ingeniør.

ANNONCE

Ronaldinhos nye sko

Her er en gammel klassiker, som vi dog ikke er blege for at tage med. Både fordi den er fantastisk lavet og satte gang i en lignende bølge af virale reklamer - og fordi det er det danske reklamebureau Framfab, der lavede den episke video.

 

 

Mercedes i tunnel

Da den nye Mågevinge fra Mercedes, SLS AMG, kom sidste år, skulle den selvfølgelig markedsføres ordentligt. Og det blev den ved at kombinere det lille fartmonster med Michael Schumacher - og en tunnel ...

ANNONCE

 

En skarp Federer

Roger Federer er ikke bare skarp på en tennisbane. Her skyder han en flaske af hovedet på en fyr til et photo shoot, hvor han skulle filmes til den nye Gilette-reklame. Klippet har indtil videre trukket 8,5 millioner visninger på YouTube, og til spørgsmålet, om det er ægte? Næppe ...

ANNONCE

 

Godt grebet

Gilette står også bag dette klip, hvor baseball-spilleren Evan Longoria griber et vildskud, der er lige ved at ramme en tv-reporter i hovedet. Videoen blev frigivet i foråret 2011, og folk begyndte sraks at diskutere, om det var ægte, men det er altså bare en del af Gilettes nye Young Guns-kampagne.

ANNONCE

Stjålen Nascar-bil

Hvad gør du, hvis du har et website, der rådgiver om noget så kedeligt som skatteforhold, du gerne vil have en masse kunder i butikken? Taxbrain.com valgte at lave en video, der handlede om noget helt andet - nemlig en fyr, der stjæler en Nascar-bil. Resultatet blev, at trafikken til sitet eksploderede, og siden har der ikke være problemer med at få butikken til at løbe rundt.

ANNONCE

En solid spade

"Hvordan får vi mest mulig eksponering med den mindst mulige indsats." Det spørgsmål nager nok de fleste virksomheder, men GuitarMasterPro.net fandt løsningen. De uploadede en YouYube-video af en fyr, der spillede guitar, og skrev, at han havde lært det på deres site. I dag er videoen blevet vist 89 millioner gange. Av! Sådan skal det gøres.

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce