Motor
De skjulte udfordringer ved en brugt Tesla Model S
En bilelsker deler udfordringerne ved at eje en Tesla Model S med over 250.000 kilometer på tælleren.
En elektrisk drøm med en knirkende virkelighed
Tesla, denne ikoniske bilproducent, der med sin futuristiske teknologi har fejet mange bilentusiaster af fødderne, har længe været både elsket og kritiseret. For YouTuberen og selverklærede bilfanatiker Scott Chivers, kendt som ‘Ratarossa’, blev hans Tesla Model S en rejse fyldt med uventede udfordringer.
Sjæl med skrammer
Scott delte sin oplevelse med Tesla Model S, som har kørt over 250.000 kilometer. Og ja, selvom en bil med så mange kilometer naturligvis kan støde på problemer, var det chokerende for Scott, at byggekvaliteten var så dårlig på en bil af dette kaliber. Han oplevede knirkende paneler, bump og raslen, og disse lyde blev kun forstærket af den elektriske drivlinje, der ikke maskerer støj som en traditionel forbrændingsmotor ville gøre.
Airconditionens symfoni
Hvis du tror en knirkende bil er slemt, så vent til du hører om airconditionen! Scott beskrev det som den mest irriterende del af bilen. AC-systemet, der før kun jævnligt lavede lyde, var blevet en konstant støjkilde, som kun kunne repareres ved at tage bilens dashboard fra hinanden. Aldrig har opretholdelsen af kølig luft været så besværligt.
Selv døre kan være en udfordring
Når selv dørhåndtagene kan volde besvær i en Tesla Model S, er det et tegn på, der er noget galt. Scott fortalte, hvordan hans dørhåndtag, der ofte popper op som forventet, ender med at blive ‘disconnected’, hvilket tvingede ham til at kravle gennem passagerdøren for at komme ind.
Hjul lavet af… ost?
Designet af hjulet tog også en hård medfart fra Scott. ‘De er lavet af ost’, sagde han og beskrev deres utilstrækkelighed til dagens veje. Det er måske en overdrivelse, men pointen er klar – de 21 tommers turbinhjul holdt simpelthen ikke stand til forventningerne.
Det er en barsk virkelighed at indse, at selv den mest banebrydende teknologi kan have sine mangler, især når den slides over tid. Men som nogle af hans YouTube-kommentatorer pointerede, er det forståeligt, at en bil efter 250.000 kilometer har visse tydelige brugsspor. Alligevel, for Scott, er Tesla Model S en rejse med både højder og udfordringer.