Magasinet M!

Undersøgelse fremlægger mænds Instagram-vaner: Onani og celebrities er i højsædet

Er Instagram det nye Tinder?

Vi kender sikkert alle Instagram som en æstetisk platform beregnet til billeddeling, men for de fleste af os kommer det nok alligevel ikke som nogen overraskelse, at billeddeling ikke er alt, hvad dette sociale medie bliver brugt til. Med direct message funktionen blev vi bekendt med slide into the DM's, og oftere, end vi måske tror, sker det, at Instagram benyttes som enhver anden datingapp. 

Eftersom Instagram er et kvindedomineret medie, satte sugarcookie.com sig for at finde ud af, hvordan mænd egentlig bruger Instagram. I undersøgelsen svarede over 1000 mænd i alderen 18-35 år på spørgsmå omkring deres brug af Instagram - både i forhold til mediets hensigt og til den lidt mere, lad os bare kalde det, kreative brug.

Onani og dating

Undersøgelsen viste, at 60% af mændene bruger app'en til det, der nok er den egentlige hensigt - at følge med ved celebrities eller andre offentlige personer. 50% bruger den, fordi de elsker fotografi, hvilket også giver god mening. Men så kommer vi til den tredje mest populære brug af Instagram: Onani. Hele 28% af mændene fortæller nemlig, at de bruger Instagram til at finde videoer eller billeder, som de lige kan tage en hurtig spiller til. Imens fortæller 7%, at de bruger Instagram til at finde dates, imens 4% bruger den til at finde escort piger. 

Hvis vi lige skal dvæle lidt ved hele onani-situationen, så viser undersøgelsen tilmed, at 20% af mændene onanerer til billeder af nogen, de allerede kender, imens 5% indrømmer, at de har brugt billeder af deres venners kærester til formålet. 28% bruger derimod billeder af celebrities og offentlige personer, så når 60% siger, at de bruger Instagram til at "følge med" ved celebrities, så er det nok ca. halvdelen, der laver lidt mere end blot at følge med.. 

Er Instagram det nye Tinder?

Man kan nok stille sig kritisk overfor, hvor brugbar Instagram egentlig er som datingapp, men hele 14% har faktisk datet en, de har mødt på Instagram, hvilket er relativt højt, når man tænker på, at det overhovedet ikke er hensigten med platformen. Tilmed har 14% haft sex med en, de har mødt på Instagram, så noget tyder på, at de der Insta-dates er gået ret godt. 

Og selvom jeg ikke synes, at man bare skal slide into DM's i tide og utide, så forstår jeg egentlig godt, hvorfor mange har set potentialet i at date gennem Instagram. Selvom Instagram ofte får skyld for at være både overfladisk og poleret, så kan man følge lidt mere med i andres liv end fx på Tinder, hvor alt, man ser, er et par udvalgte billeder og en kort profiltekst. På Instagram giver især stories et lidt bedre indblik i, hvem man har med at gøre. Men nu ér indhold på Instagram jo stærkt iscenesat, så selvom hendes stories hver dag viser, at hun woke up like this og lever af avo-madder, så tænk måske lige en ekstra gang, før du udser hende som drømmekvinden.

Især fordi hun højst sandsynligt ikke er på Instagram for at date.. 

via GIPHY

ANNONCE

[Kilde: Sugarcookie.com]

Del
Om forfatteren
Simone Borup Simone Borup

Følg på:
Facebook
Instagram

Vil du blogge hos os?

Seneste nyt