Magasinet M!

Ny kampagne tager kampen op imod brystkræft - med brystbilleder

Ny kampagne rammer de sociale medier. Kræftens Bekæmpelse står bag, og vi kan ikke andet end at støtte projektet

Hvad har LEGO og bryster til fælles? Jo, de er begge beregnet til børn, men det er mændene, som ender med at lege dem. 

Det er ikke sikkert, at du husker, første gang du dykkede ned i din første barm (det er heller ikke sikkert, du har lyst, eftersom det højst sandsynligt var din mors). Men én ting er sikkert: Du glemmer aldrig, dengang det lykkedes dig "første gang" som teenager. 

Desværre for både os og kvinderne viser kræftens grimme ansigt sig alt for ofte, og hver 9. kvinde rammes af brystkræft. Derfor har Kræftens Bekæmpelse sat ind med en ny kampagne på de sociale medier, der skal samle penge ind til fordel for kampen mod den frygtelige sygdom. 

#sætprispåbrysterne

A photo posted by Claudia Rex (@claudirex) on Aug 2, 2016 at 5:02am PDT

To citrusfrugter om dagen er godt for helbredet ?? #sætprispåbrysterne #støtbrysterne

A photo posted by Fie Vørts Andersson (@fieandersson) on Aug 6, 2016 at 3:34am PDT

ANNONCE

På Facebook og Instagram kan du med #sætprispåbrysterne finde andre, som også har støttet op om kampagnen, der er en del af Støt Brysterne. Håndboldspilleren Michael Damgaard, fodboldspilleren Yussuf Poulsen og bokse-brødrene Micki og Patrick Nielsen har alle postet et billede på de sociale medier. 

"Det er ret enkelt; Vi elsker bryster, og vi vil gerne vise, at vi sætter pris på dem. Det er både en god og vigtig sag at støtte op om", siger Patrick Nielsen i en pressemeddelelse.

#sætprispåbrysterne

A photo posted by Maria (@mariadauerbjerg) on Aug 7, 2016 at 4:33am PDT

Vi bakker op om @kraeftensbekaempelse og deres nye kampagne! Hjælp til i kampen mod brystkræft. #sætprispåbrysterne #megetmerem

A photo posted by mmm.dk (@mmm.dk) on Aug 8, 2016 at 6:45am PDT

ANNONCE

Sådan sætter du pris på brysterne

1. Tag dit eget personlige Sæt Pris På Brysterne-billede. Du kan få en ven til at hjælpe eller tage en selfie. Det kan være med to hjerter, vandmeloner, fodbolde eller to balloner - kun fantasien sætter grænser, men det skal være noget personligt, som netop du sætter pris på.

2. Brug hashtagget #sætprispåbrysterne.

3. Del på Facebook og/eller Instagram.

4. Støt op, og giv et bidrag til Sæt Pris På Brysterne via:

    - Mobilepay: 53 19 08 08

    - SMS til 1488

Hver gang Kræftens Bekæmpelse modtager 100 kroner, bliver det fordelt således:

  • 58 kr. bruges til kræftforskning - så flest muligt overlever.
  • 21 kr. går til patientstøtte - så kræftsyge kvinder kan leve et godt liv under og efter sygdommen.
  • 15 kr. går til forebyggelse og oplysning - så flere kan undgå at få kræft.
  • 6 kr. går til administration (drift, it, husleje, ejendoms- og personaleforvaltning).
Vi på redaktionen har hver især givet vores bidrag (se billede ovenover). Hvem elsker ikke kvinder og deres bryster?
ANNONCE
Ny kampagne tager kampen op imod brystkræft - med brystbilleder
Del

Seneste nyt

Annonce