Justice League anmeldelse

Batman + team er tilbage

4/6

A New Hope

Med Supermans død synes alt håb om fred på jorden endegyldigt slukket, men Bruce Wayne (Ben Affleck) giver ikke op så let. Inspireret af Kal-El's heltemod og selvopofring, beslutter han sig sammen med Diana Prince (Gal Gadot) for at samle et hold af superhelte. Udover Wonder Woman og Batman består "Retfærdighedsholdet" også af Arthur Curry kendt som Aquaman, den lynhurtige Barry Allen (Ezra Miller) også kaldet The Flash og Victor Stone (Ray Fisher) aka Cyborg.

Dawn of The Dead

Sammen skal de bekæmpe den frygtindgydende Steppenwolf (Ciarán Hinds), der vil tilintetgøre jorden og genskabe sin egen planet ved hjælp af tre kraftfulde "Moderbokse", der indeholde nok energi til at destruere og skabe hele verdener på én og samme tid. En opgave der betyder, at Batman og de andre rødder må forsøge at genoplive et vist rumvæsen. Hvem sagde Zombie-Superman?

Suicide Squad (Too soon?)

Med Justice League lader det til at DC Comics har lært af nogle af deres fejl fra Man of Steel og Batman V. Superman. Tonen er lettere og spilletiden betydeligt kortere. Dette kan skyldes at instruktøren Zack Snyder måtte overlade projektet til Marvel-veteranen Joss Whedon, da Snyders datter på tragisk vis begik selvmord midt under produktionen.

Justice League anmeldelse

Joss-ice League

Whedon synes at have mere styr på sit superhelteunivers, og Justice League føles derfor meget mere som at læse et tegneseriehæfte, end Snyders forrige film gjorde. Til trods for at vi skal præsenteres for mange nye karakterer, har historien et naturligt flow og er ganske underholdende.

Nothing to Marvel over

Dog er det langt fra alt, der fungerer i Justice League. Humoren falder til jorden gang på gang, Steppenwolf er en kedelig skurk og virkelig dårligt animeret, men værst af alt er, at superheltene (og skuespillerne) ingen kemi har. Det er selvsagt et must for en film som denne og dermed har DC altså et stykke vej endnu for at komme op på siden af Marvel.

Justice League

Karakter 4/6

Drengerøvsfaktor: 70%