Sådan køber man dates via facebook
Andreas, der ejer billigvoks.dk, skaffer dates til sine ansatte gennem facebook-reklamer med forbavsende succes. Læs hans erfaringer her.
Indrømmet; det har fordele. Der er f.eks. altid nogen, der er frisk på en bytur, og der er en ret løssluppen stemning på kontoret – men det har bestemt også ulemper! En af dem er, at de synes de skal i byen 3-4 gange i ugen, når de er single. Det betyder, at jeg skal se på deres tømmermændsplagede fjæs næsten halvdelen af ugen. Fedt? I think not!
Derfor besluttede jeg, at jeg ville få Visti; ham, der var værst til at rende i byen hele tiden, afsat til en eller anden dominerende heks – så han kunne få ordre på at blive hjemme og nusse hendes fødder hver aften.
Sådan gør du:
Find et anstændigt billede af dig selv – eller den person, der skal sælges.Skriv en fængende overskrift + tekst, der udtrykker, hvad du gerne vil opnå. I mit tilfælde handlede det mest om at finde en dominerende pige, der kunne holde styr på Visti – derfor overskriften ”Sæt mig på plads!”.
Målret din reklame:
Jeg valgte, at reklamen skulle vises for alle singlepiger, der bor indenfor 40 kilometer af Aarhus, er mellem 22 og 26 år – og ikke er lesbiske. Man kan vælge at målrette det, så man f.eks. kun rammer piger, der er fan af ens yndlings-fodboldhold, har en bestemt uddannelse osv., men lets face it; Visti har sgu ikke været for heldig med sit udseende, så hvis der skal være en realistisk chance for at få ham afsat, er man nødt til at skyde med spredehagl.Resultatet:
Jeg valgte at sætte et budget på ca. 100 dollars for at få Visti afsat. Det svarer vel meget godt til, hvad et års abonnement på dating.dk koster.108,75 dollars indbragte:
392.988 visninger (Pris pr. 1000 visninger: 1,56kr)
417 klik (Klikpris: 1,45kr)
Ca. 40 henvendelser
5 dates
Det opløftende ved den her statistik er, at det viste sig at være langt mere effektivt end almindelig netdating. Uden at Visti behøvede røre en finger, blev hans ”facebook-indbakke fuldkomment proppet” – som Kidd siger i en af hans udødelige klassikere.
Til trods for sit grimme fjæs, havde Visti faktisk en bedre klik-rate end langt de fleste annoncer for hårvoks vi nogensinde har kørt på facebook gennem billigvoks.dk. Det lader altså til, at single-piger ikke er helt så immune overfor dating-annoncer på facebook som single-fyre, der dagligt bliver bombarderet med horder af annoncer for ”beautiful russian women”.
Det deprimerende aspekt af historien er dog, at Visti formåede at fucke samtlige dates så meget up, at jeg stadig ikke har fået ham afsat – men hvis du ser nogenlunde anstændig ud, og, tilsyneladende modsat Visti, kan imponere en pige bare en lille smule på en date, så burde det ikke være umuligt at score via facebook-annoncering!